CBL: Samenwerking cruciaal om voedselverspilling terug te dringen
Uit ConsumentenTrends 2011 blijkt dat 58 procent van de consumenten zich schuldig voelt over het weggooien van voedsel en 46 procent wil voedselverspilling thuis graag terugdringen. En 57 procent wil dit vanuit maatschappelijk perspectief. Het tegengaan van voedselverspilling vergt intensieve samenwerking tussen schakels in de keten.
Bijvoorbeeld om verpakkingen te ontwikkelen die consumenten beter in staat stellen om op maat in te kopen. "De komen de decennia zullen miljarden meer monden gevoed moeten worden. Tegen deze achtergrond is het schrijnend dat er voedsel wordt weggegooid. Zowel tijdens de productie, verwerking en de distributie. Hoewel supermarkten procentueel het minst weggooien, willen ook wij dit verder terugdringen", aldus de afscheidnemende CBL-voorzitter Boer.
Bron: Nieuwsbrief Platform Verduurzaming Voedsel, nummer 2