CBL: Samenwerking cruciaal om voedselverspilling terug te dringen

Alle schakels in de keten hebben een gemeenschappelijk belang de handen ineen te slaan bij het ontwikkelen en verkopen van nieuwe, gezondere en duurzamer producten. Het spreekt voor zich dat daarbij de consument steeds centraal moet staan.

Uit ConsumentenTrends 2011 blijkt dat 58 procent van de consumenten zich schuldig voelt over het weggooien van voedsel en 46 procent wil voedselverspilling thuis graag terugdringen. En 57 procent wil dit vanuit maatschappelijk perspectief. Het tegengaan van voedselverspilling vergt intensieve samenwerking tussen schakels in de keten.

Bijvoorbeeld om verpakkingen te ontwikkelen die consumenten beter in staat stellen om op maat in te kopen. "De komen de decennia zullen miljarden meer monden gevoed moeten worden. Tegen deze achtergrond is het schrijnend dat er voedsel wordt weggegooid. Zowel tijdens de productie, verwerking en de distributie. Hoewel supermarkten procentueel het minst weggooien, willen ook wij dit verder terugdringen", aldus de afscheidnemende CBL-voorzitter Boer.

Bron: Nieuwsbrief Platform Verduurzaming Voedsel, nummer 2

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven