Eosta heeft onlangs haar Nature & More marketing en communicatie afdeling aanzienlijk vergroot met 70 personen. Directeur Volkert Engelsman legt uit: "Iedereen die bij Eosta werkt heeft er een marketing en communicatie functie bij gekregen en zo hebben wij er zeventig nieuwe marketeers bij die wij de komende tijd hard nodig hebben."
Eosta laat al 20 jaar zien dat economie en ecologie prima samen gaan. Met het innovatieve 'trace and tell' systeem Nature & More draagt het bedrijf bij aan transparantie in de voedselketen. Via een postzegel met daarop het gezicht van de teler en een unieke code komt de consument via de Nature & More website (www.natureandmore.com) in verbinding met de teler. Tevens wordt de duurzaamheidsprestatie, die per bedrijf verschilt, inzichtelijk gemaakt via de duurzaamheidsbloem (Sustainability Flower).
Volgens Gert Kögeler, commercieel directeur van Eosta was de uitbreiding van de marketing en communicatie afdeling een noodzaak: "wij zien dat de eindconsument behoefte heeft aan authentieke producten met een verhaal en om juist die bewuste burger te bereiken met Nature & More moeten wij dat, zoals de Engelsen dat noemen, op 'grass roots level' doen en daarvoor hebben wij iedereen bij Eosta maar ook al onze Nature & More telers wereldwijd hard nodig." Er is ook een andere reden "Met het winnen van de Vers Top 100, finalist bij de NIMA marketing awards en een nominatie voor de 'AGF Innovatieprijs' merken wij dat de verwachtingen voor het komende jaren hoog zijn. Door iedereen bij Eosta in te schakelen als Nature & More marketeer verwachten wij aan deze hoge eisen te voldoen."
Voor meer informatie zie: www.eosta.com en www.natureandmore.com.

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Is lupine het gouden boontje van Nederlandse bodem?
- "Totaalassortiment aanbieden is een uitdagende maar ook zeer passende stap"
- Agrifirm start pilots rondom regeneratieve landbouw
- Regering moet onderzoek doen naar nutriënten uit menselijke mest
- De Nieuwe Winkel verkozen tot Beste Biologische en Groenterestaurant
Top 5 - afgelopen week
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
- Fotoreportage BioXpo - Veel nieuwe producten bij de Nederlandse exposanten
- Machandel nu volledig in Britse handen
- Druiventuin in de verkoop, maar telers stoppen (nog) niet
Top 5 - afgelopen maand
- Annette Harberink vertrekt van Natuurderij Keizersrande
- Europees parlement stemt met grote meerderheid voor marktgestuurde stimulering van bio-landbouw
- Zenderense Es behaalt Skal-certificaat
- "Honger in Afrika indirect gevolg van steeds meer biologische producten eten"
- Boeren roepen burgers op om poep en plas te doneren
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-20 "Totaalassortiment aanbieden is een uitdagende maar ook zeer passende stap"
- 2022-05-20 Regering moet onderzoek doen naar nutriënten uit menselijke mest
- 2022-05-20 "Combinatie van verse en verwerkte gember vergroot afzetkansen"
- 2022-05-19 Biologische landbouw in opmars in het Verenigd Koninkrijk
- 2022-05-19 Areaaluitbreiding vollegrondsgroenteteelt, biologische tuinbouw in opmars
- 2022-05-19 Oogst van witte kolen in rassenproef had vroeger gemogen
- 2022-05-19 Special AGF volgende maand van start
- 2022-05-18 "Aanbod oude aardappelen raakt geleidelijk op"
- 2022-05-18 "Droogte precair maar nog niet desastreus voor akker- en tuinbouw"
- 2022-05-18 Ombouw kas voor bioteelt in beeld
- 2022-05-18 Dure groenten in supermarkt, dus dan maar zelf kweken?
- 2022-05-17 "Hoe langer je biologisch teelt, hoe blijer je wordt"
- 2022-05-17 Vervolg Green Deal voor duurzame voedselproductie
- 2022-05-16 Ex-profvoetballer Mario Gomez investeert in Food Tech start-up Organic Garden
- 2022-05-16 "Door hoge gasprijzen ligt een deel van de productie stil"
- 2022-05-16 "De vraag naar bio-kurkuma uit Costa Rica neemt toe"
- 2022-05-13 Nultarief btw op groenten en fruit laat nog even op zich wachten
- 2022-05-13 Hoge prijzen vertragen vraag naar bio-limes
- 2022-05-13 Zwitserland: Bio-sinaasappelen goedkoper, prijs voor biologische gemengde sla ongewijzigd
- 2022-05-12 Natural Growth verhoogt opbrengst en zoetheid aardbeienoogst