Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Huishoudens met kinderen gaan voor verantwoorde producten

Huishoudens met kinderen verlangen naar meer verantwoorde kinderproducten. Vooral combinaties van gezond en lekker hebben een grote potentie. Op de kindermarkt tot vijf jaar groeit de vraag naar biologische baby- en kindervoeding. Nederland heeft op dat gebied een achterstand in te halen. In Duitsland was bijvoorbeeld in 2008 64 procent van de potjesvoeding biologisch.

Ook ouders die niet of nauwelijks biologische producten kopen voor zichzelf zijn geneigd om wel biologische producten te kopen voor hun kinderen en baby's. Ouders met schoolgaande kinderen kopen vaak verantwoorde tussendoortjes. Producten met toegevoegd fruit doen het goed, aangezien er daardoor automatisch een koppeling ontstaat aan natuurlijk en gezond. Consumenten zijn tevens gevoelig voor claims omtrent minder suiker, meer vezels, weinig vet en toegevoegde mineralen.

Moeders bepalen in 80 procent van de gevallen welke tussendoortjes in de boodschappenmand belanden. Kinderen krijgen echter een steeds grotere invloed op de aankopen. Volgens TNS Nipo besloot in 2007 10 procent van de kinderen mee, en in 2 procent van de gevallen was de kinderstem bepalend.

Bron: Profnews

Publicatiedatum: