
Abonneren
Vacatures
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
- Medewerker Sales Support
Top 5 - gisteren
- "Ik kijk nu volledig anders tegen een zak sesamzaad aan"
- Omschakeling van biologisch legpluimvee naar scharrel of vrije uitloop moet gemeld worden bij Skal en COKZ
- "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- "Meer wederzijds begrip Tweede Kamerleden in voedseldebat na filmvertoning"
- Definitieve uitslag waterschapsverkiezingen bekend
Top 5 - afgelopen week
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
Vroegop-Windig is leverancier
Dirk van den Broek gaat voor bio-agf tegen toegankelijke prijs
Dirk van den Broek is dit jaar gestart met een wekelijkse, zeer scherpe biologische agf-aanbieding. Door deze acties wordt de drempel voor de aanschaf van biologische producten nog verder verlaagd. De supermarktketen voert al jaren een vergelijkbaar beleid in de categorie biologisch vlees. Recentelijk bleek uit onderzoek van 'Wakker Dier' dat de supermarkt koploper is binnen de Nederlandse markt op het gebied van acties binnen deze categorie.
Consumenten reageren enthousiast op de acties met biologische agf-producten, zo blijkt uit de positieve groei-ontwikkeling bij Dirk van den Broek. De 'Taskforce Marktontwikkeling Biologische Landbouw' maakte in augustus bekend dat de gemiddelde omzetgroei van alle supermarkten op biologische agf in het eerste half jaar van 2010 6% bedraagt. Dirk van den Broek zit daar ver boven met maar liefst 21,6% over deze periode.
De consument maakt dus een steeds duidelijkere keuze voor een verantwoord product. "Dirk van den Broek wil dan ook samen met zijn leverancier de verantwoordelijkheid nemen in de gehele voedselketen. Dit gebeurt door afspraken te maken met boeren en tuinders over de producten die het komende seizoen worden geteeld", aldus Paul Fischer, werkzaam bij Vroegop-Windig, de agf-leverancier van Dirk van den Broek. Fischer is verantwoordelijk voor duurzame ontwikkeling en werd in die hoedanigheid door Noordhollandsegrond in september dit jaar verkozen tot Bio-Ondernemer van de maand.
In deze tijd waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt is de verkoop van biologische producten een duidelijke manier om aan te tonen waar je staat als het gaat om maatschappelijk verantwoord ondernemen. "Dirk van den Broek zal zich verder inspannen om hierin voorop te blijven lopen", aldus Nicole Horsmans, Category Manager agf van Dirk van den Broek. "Wij zullen dit doen met zowel spetterende acties in de folder 'Lekker Doen', als op de winkelvloer."
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-24 "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- 2023-03-24 Lidl Zwitserland verkoopt meer bio-producten
- 2023-03-23 Verrassende retailconcepten in Nederlands-Duits grensgebied
- 2023-03-21 Duurzame producten en circulaire diensten komen samen in nieuw duurzaam warenhuis Tomo
- 2023-03-21 Vijf jaar Too Good To Go in Nederland: 18 miljoen maaltijden gered
- 2023-03-16 Nauwelijks prijsverschil tussen supermarkt en bio-speciaalzaak
- 2023-03-08 Trendcafé bezoekt Jumbo Foodmarkt Naaldwijk
- 2023-03-06 Odin Joure geopend
- 2023-02-27 43e Dille & Kamille-winkel geopend in Apeldoorn
- 2023-02-27 Britse biologische markt groeide met 1,6% naar meer dan 3,1 miljard pond
- 2023-02-24 "We hebben laten zien dat de bio-speciaalzaken heel serieus bezig zijn"
- 2023-02-22 Ook in 2023 de beste Duitse bio-handelaar
- 2023-02-20 Albert Heijn stopt met invliegen groenten en fruit
- 2023-02-17 "26 miljoen is in relatie tot alle problemen die er zijn, een heel klein bedrag"
- 2023-02-17 Toezichthouder ACM tegen telers en retail: "Werk vaker samen"
- 2023-02-15 "Supermarkten maken biologische groenten onnodig duur"
- 2023-02-14 Winterrapport GfK: shopper getraumatiseerd door de inflatie
- 2023-02-14 Ekoplaza juicht Nederlandse IMVO wetgeving toe
- 2023-02-13 Pompoen, gember, rode en witte kool, rode biet, pastinaak en (baby) Romaine standaard biologisch bij Albert Heijn
- 2023-02-09 Duitsland: ondanks recordinflatie blijft merendeel klanten de biowinkels trouw