Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Actiekaartje van Skal en Smaakmakend

Bio-consument verleidt restaurants tot biologisch

Een maand lang kan de consument restaurants op een eenvoudige manier laten weten het belangrijk te vinden biologisch te eten, ook buiten de deur. De consument vindt in het blad Smaakmakend een actiekaartje om aan de restaurateur te geven. Smaakmakend is gratis bij de Natuurvoedingswinkel op te halen.

Wie een foto of filmpje maakt van het overhandigen van het kaartje aan een restaurant kan een leuke prijs winnen. De meest originele inzending mag een dag mee op inspectie met Skal Biocontrole. Zo kan de winnaar met eigen ogen zien hoe Skal er voor zorgt dat biologisch ook echt biologisch is. De winnaar kan ook voor een biologisch pakket kiezen.


Voorkant actiekaartje

EKO-keurmerk Horeca

Steeds meer restaurants promoten zichzelf met biologische producten. Tot nu toe was het op goed vertrouwen dat deze producten ook écht biologisch zijn. Daarom heeft Skal Biocontrole het EKO-keurmerk Horeca geïntroduceerd: door middel van scherp toezicht kan de klant er nu van verzekerd zijn dat een restaurant grotendeels biologische ingrediënten gebruikt.


Achterkant van het actiekaartje

3 verschillende certificaten mogelijk

Een restaurant kan zich voor drie minimum-percentages laten certificeren: 40%, 60% of 80% van de aankoopwaarde moet biologisch zijn. 100% is in de praktijk niet haalbaar omdat niet alle ingekochte producten wettelijk gezien biologisch zijn, zoals de kruiden uit het kruidentuintje achter het restaurant of de mooie streekproducten van die boer om de hoek.

Publicatiedatum: