Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Weleda duurzaamste merk van Nederland

Weleda is het populairste duurzame merk van Nederland. Het bedrijf dat zelfzorgmedicijnen en lichaamsverzorgingsproducten maakt op antroposofische basis, is met grote voorsprong de winnaar geworden van de on-lineverkiezing 'duurzaamste merk van Nederland'. Deze verkiezing werd georganiseerd door de website Allesduurzaam.nl. Van de ruim 4000 stemmen ging maar liefst 37% naar Weleda. Biologische rozenkweker De Bierkreek en de ASN Bank eindigden op de tweede en derde plaats.

Directeur Gea Boessenkool van Allesduurzaam spreekt van een zeer succesvolle verkiezing waarbij niet alleen veel stemmen zijn uitgebracht maar veel bezoekers ook de moeite namen om hun keus uitgebreid toe te lichten. Boessenkool: "Die reacties zijn echt hartverwarmend en inspirerend om te lezen. Het blijkt dat mensen zich echt betrokken voelen bij de producten van Weleda. Ook hieruit blijkt de enorme kracht die duurzaam ondernemen kan hebben."

Alle bedrijven die voldeden aan de criteria van Allesduurzaam konden aan de verkiezing deelnemen. De strijd is in de afgelopen maanden opgepakt door bijna 150 bedrijven variƫrend van grote spelers als kantoormeubelfabrikant Ahrend tot kleine initiatieven als de ecowasbal. De verkiezing is georganiseerd in samenwerking met Ode, P+, Rank a Brand, De Wereld van Morgen en Urgenda, en zal vanaf nu ieder jaar een nieuwe editie krijgen. "Met deze prijs hopen we duurzaam ondernemen nog meer onder te aandacht te brengen en het belang ervan te onderstrepen", aldus Boessenkool.

De prijs, bestaande uit een oorkonde en een beeld gemaakt door kunstenaar Daan de Leeuw, is afgelopen donderdag uitgereikt door wethouder duurzaamheid Baldewsingh van Den Haag. Het beeld symboliseert de kringloop van het leven. "Het denken in kringlopen is voor duurzaamheid erg belangrijk", aldus Boessenkool. "Dit proberen we met deze prijs tot uitdrukking te brengen, en Weleda is in die zin een prachtige winnaar omdat dit bedrijf dat al jaren succesvol in de praktijk brengt."

Publicatiedatum: