Inno Food Company heeft steeds meer bio-merken onder de hoede

Tholen - Inno Food Company in Bleiswijk is distributeur van verschillende bio-merken. Het bedrijf is nog jong. "We zijn in januari gestart met vier mensen, inmiddels werken we met z'n achten", vertelt Bart van Westreenen, directeur van Inno Food Company. "We zijn weloverwogen begonnen, vandaar dat ik wel had verwacht dat het zo ging lopen."

"Er komt steeds meer bio in ons assortiment. Dit is een goede ontwikkeling. Er liggen veel kansen in bio en het staat onder de aandacht. Omdat er vaak wat uitleg bij hoort, is biologisch ook een mooie ingang om mensen aan te spreken."



Inno Food Company vertegenwoordigt onder andere Summ. "Summ biedt een uitgebreid assortiment aan verantwoorde en zuivere producten. Er is al veel vraag naar, vooral vanuit de cateraars is er veel interesse. De producten zijn hier uitermate geschikt voor. We willen Summ vooral in kantines terecht laten komen, het kan op de toonbank of in de automatenverkoop."

Summ biedt een breed assortiment, de producten variëren van kaneelamandelen bedekt met chocolade, maïsflips, drop en smoothies tot stroopwafels. "Ook diverse scholen hebben Summ inmiddels opgepikt, evenals alle personeelskantines van Shell."



Het Allergy Friendly-assortiment bestaat inmiddels voor de helft uit biologische producten. "Dit merk richt zich op glutenvrije producten En waar mogelijk worden ook andere ingrediënten vermeden die problemen kunnen veroorzaken bij mensen met allergieën. Het leuke is dat veel ingrediënten uit Nederland afkomstig zijn."
 
Inno Food Company zet ook Bioflora af. Deze biologische frisdrank is verkrijgbaar in vier smaken: Elderberry, Orange-Ginger, Lychee en Herbs. "Dit drankje wordt geproduceerd in een Duitse bierbrouwerij. Het is vooral populair onder kinderen. Het bevat weinig calorieën en is hierdoor een goed alternatief voor gangbare frisdranken en sappen."



"Dit Japanse bier is ook bijzonder", vertelt Bart terwijl hij het iki-bier laat zien. "Dit Japanse bier wordt gebrouwen op basis van groene thee. Het wordt in België gebrouwen, maar wel volgens een recept uit een Japans klooster." Naast groene thee, zit in iKi-bier ook de Japanse citrusvrucht Yuzu. "Dit geeft het bier net een andere smaak."

Bart verwacht dat Inno Food Company in de toekomst nog meer bio-merken zal gaan vertegenwoordigen. "Bio is echt een groeimarkt. De keuze voor bio wordt steeds gewoner. Ook merken we dat er vanuit de supermarkten meer interesse komt."



"Wanneer we leuke producten tegenkomen, nemen we contact op. Dit gebeurt ook andersom. Dan komen ze zelf met de vraag of wij willen kijken of er markt voor een nieuw product is."

Voor meer informatie:
Bart van Westreenen
Inno Food Company
Klappolder 130
2665 LP Bleiswijk
Tel: 0107 141684
info@innofoodcompany.com
www.innofoodcompany.com

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven