Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Mannen doen vaker de boodschappen

De supermarkt is niet langer alleen het domein van de vrouwelijke shopper. Zes jaar geleden lag het aantal mannelijke shoppers nog op twintig procent, nu is dat percentage gestegen naar 26 procent. Dit blijkt uit shopperonderzoek van SymphonyIRI Group uit Zaltbommel.



"Er vindt vaker een verdeling van de huishoudelijke taken plaats en mannen moeten ook hun steentje bijdragen", aldus Henriƫtte van Wijk, Consultant Analytics & Shopper Knowledge bij SymphonyIR. "Mannen worden meer en meer met een boodschappenlijstje op pad gestuurd voor de weekboodschappen." Hierbij willen vooral senioren hun vrouw helpen om de zware boodschappen te sjouwen. Daarnaast zijn er steeds meer alleenstaande mannen die zelf hun boodschappen doen. Tenslotte komen er ook meer producten gericht op de man op de markt, voornamelijk in non-food.

Volgens Van Wijk is vooral de alleenstaande man een interessante doelgroep voor supermarkten. Zij geven niet alleen meer uit aan voeding dan alleenstaande vrouwen, maar groeier ook nog eens harder dan het aantal alleenstaande vrouwen. "Een interessante combinatie die de supermarkt de kans biedt om meer omzet te realiseren door meer aandacht te besteden aan deze planmatige en merktrouwe doelgroep."

Bron : RetailNews
Publicatiedatum: