Duitsland: november de maand voor de bio-nicheproducten

De biologische markt heeft zich in de afgelopen drie decennia ontwikkeld van een niche naar massamarkt. De afgelopen jaren zijn echter ook veel producten ontwikkeld die niet voor de massa geschikt zijn, maar een kleiner publiek dienen. Het gaat hierbij om veel eigen, specialistische producten. Denk aan kaas, olie, mosterd en pesto. Hiervoor krijgen zij vaak slechts een geringe meerprijs. Deze bedrijven moeten vechten voor hun voortbestaan.

De biologische sector profiteert op zijn beurt echter weer van het positieve effect dat dergelijke specialiteiten op de reputatie van de biologische producten in het algemeen hebben.

De website Oekolandbau.de besteedt deze maand aandacht aan de nicheproducten op de biologische markt, dit om ook deze producten de aandacht te geven die zij verdienen.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven