Organic Trade Board geeft duw in goede richting

Campagne moet Britse bio-verkoop doen herleven

De Britse 'Organic Trade Board' (OTB) wil bio-voedsel onder een groot publiek promoten. Dit om de sector interessanter te maken en de broodnodige duw in de goede richting te geven. De organisatie heeft het agentschap Haygarth erbij geroepen om te helpen bij het communiceren van de voordelen van de keuze voor biologisch voedsel. Een campagne staat gepland voor januari 2011.

Een woordvoerder van de non-profitorganisatie zegt: "Het OTB wil breken met de mythen die nog steeds in de hoofden van de mensen bestaan. Biologisch voedsel is niet alleen voor deftige mensen, het is voor iedereen." De campagne is onderdeel van een door de EU gefinancierde campagne met een looptijd van drie jaar.

Het bestuur wil drie kernboodschappen communiceren: dat bio-voeding geen residuen bevat, het dierenwelzijn verbetert en dat het natuurlijk is. Haygarth wordt verantwoordelijk voor de PR, reclame en de digitale activiteiten, waaronder een nieuwe website en sociale media-activiteiten.

Bij het OTB zijn onder meer Tesco, Waitrose, Yeo Valley, Rachel's en Green & Black's aangesloten. De campagne is hard nodig omdat de verkoop van bio-producten in 2009 met 13 procent gedaald is. Gelukkig bleek recent uit cijfers van Kantar dat de autonome omzet in september 2010 met 15 procent gestegen is in vergelijking met de voorgaande maand.


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven