Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
12 t/m 15 april 2011

Handelsmissie Bio Food Zweden

Van 12 tot en met 15 april 2011 zal de NEC een handelsmissie organiseren naar Zweden, dit doet zij in samenwerking met VBP (Vereniging Biologische Producenten en Handel) en Phaff Export Marketing. Tijdens de missie zal o.a. een bezoek gebracht worden aan Stockholm, Göteborg en de Interfood Beurs. Daarnaast zijn ook storechecks en individuele matchmaking twee belangrijke aspecten van de missie.

Deze handelsmissie wordt uitgevoerd in opdracht van NL EVD Internationaal, agentschap van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie. Zij financiert deze in het kader van het programma Collectieve Promotionele Activiteiten, CPA.

Waarom een handelsmissie voor de Food sector naar Zweden?

De Food sector een erg interessante markt voor Nederlandse toeleveranciers uit deze sector. Het segment biologische voedingsmiddelen groeit met name sterk. Maar andere productcategorieën zijn ook interessant om naar Zweden te exporteren. Zweedse producenten kunnen vaak niet concurreren met de prijzen van bijvoorbeeld Nederlandse producenten. Door de aanhoudende (en zelfs stijgende) vraag en verkoop is deze sector dus relatief 'crisis vrij' te noemen omdat men geld blijft reserveren voor (goede) voeding. Tussen 2007 en 2008 steeg de verkoop in de biologische voedingsindustrie met maar liefst 43%, in het eerste kwartaal van 2009 stegen de verkopen met nog eens 35%.

Bijvoorbeeld groenten en fruit zijn momenteel erg kansrijk omdat een groot aandeel van deze producten geïmporteerd wordt, voor het fruit geldt een importaandeel van maar liefst 90%, voor de groenten is dit ca. 40%, ook het aandeel biologisch is hierin sterk stijgende. Andere producten die qua import een groot aandeel in deze Zweedse sector hebben, zijn: zuivel, koffie/thee/cacao, vers producten, specerijen, vlees en vleeswaren. De grootste stijgingen op het gebied van biologisch in de afgelopen jaren hebben zich in de volgende productcategorieën voorgedaan: koffie/thee/cacao, dranken, eieren, yoghurt, vis en groenten.

Het programma omvat onder meer:
  • Individuele matchmaking in Stockholm en Göteborg
  • Bezoeken van de Interfood beurs in Göteborg
  • Storechecks bij de belangrijkste Zweedse supermarktketens
  • Bezoeken van lokale distributeurs in de regio rond Stockholm en Göteborg
  • Marktinformatie over de sector (o.a. presentatie Nielsen)
  • Netwerkreceptie i.s.m. de Ambassade

Inschrijven:

Kan direct via: www.agentschapnl.nl/cpa/zwedenvoeding

Voor meer informatie zie: www.nec.nl/handelsmissie+food+zweden/

*deelname is gelimiteerd tot maximaal 15 bedrijven.

Publicatiedatum: