Hoog bio-gehalte op Sial

De Franse voedingsbeurs Sial vormde een mix van wereldtrends. Vooral gemak in al zijn facetten en biologisch vielen op in combinatie met smaakbeleving.

Twee jaar geleden stond biologisch op Sial nog in de kinderschoenen. Anno 2010 profileerden veel fabrikanten zich met het Europese biologische logo op hun producten.

De luchtige kinderpasta's van Brinkers zijn 100% biologisch, zo staat overduidelijk op het potje. "De helft van onze producten is biologisch, dat is meer dan bij anderen", zegt directeur Danny Schuwer. Een andere lijn pasta’s is zowel biologisch als fairtrade. "Dit zijn onze speerpunten."

Biologisch logo

De authentieke smoothie van Les Comtes de Provence draagt het biologische logo, die moet de natuurlijkheid van het product benadrukken en bijdragen aan smaakbeleving.

De pizzawraps, die eerder doen denken aan ijshoorntjes, van het Spaanse Coneinn zijn vooral erg makkelijk onderweg op te eten en te bereiden. Dit duurt drie minuten in de magnetron. Nee, echt gezond zijn de wraps niet. "Je moet het zien als traktatie", zegt productmanager Oriol Bisart.

Opkomst Azië

Het is niet onlogisch dat vooral trends als gemak en natuurlijk in combinatie met smaakbeleving in het oog springen op Sial. In Azië speelt gemak (makkelijk te openen, mee te nemen en te bereiden) sterk, terwijl Europa biologisch, natuurlijk en solidariteit hoog in het vaandel heeft. De beurs vindt plaats in Frankrijk en Azië geldt als belangrijke afzetmarkt.

Bron: VMT



Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven