'Consument heeft belangrijkste rol'
Bedrijven kunnen scoren met duurzaamheid
"Toch denk ik dat de belangrijkste rol bij de bewustwording van de consument ligt. Het zou goed zijn als consumenten tijdens het winkelen opletten of een product duurzaam is geproduceerd. Daarmee stimuleer je een onderneming nog meer om zicht te onderscheiden op juist dit aspect." Het Platform is van mening dat de consumenten pas wanneer zij goed geïnformeerd zijn, een doordachte keuze kunnen maken.
Bron: Metro - De opmars van duurzaam voedsel
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-28 Gerrit-Jan Roza 45 jaar
- 2023-03-24 Uit de oude doos: Renno van Dijk van Berrico
- 2023-03-24 Na 10 jaar geeft Leen Laenens de fakkel als Velt-voorzitter door aan Paul Ongenaert
- 2023-03-24 ZO Schoon winnaar DS Smith Duurzaamheid Award
- 2023-03-23 ABZ De Samenwerking sluit bewogen jaar naar volle tevredenheid af
- 2023-03-23 Lies Goezinne volgt Marc Estourgie op als Managing Director Benelux van Holland & Barrett
- 2023-03-22 Biologische tuinbouwbedrijven met bijzondere toegevoegde waarde
- 2023-03-17 12,5 jaar Biojournaal - terugblik op de eerste publicatieweek
- 2023-03-17 BD-Totaal bestaat vandaag 30 jaar
- 2023-03-17 Koninklijke Paardekooper Group benoemt nieuwe CEO
- 2023-03-17 Jan Derck van Karnebeek is nieuwe CEO van FrieslandCampina
- 2023-03-16 Nenco Food Group neemt Glutenvrij Reform Le Poole over
- 2023-03-16 Nieuwe bio-winkel, lichte ontmoetingsplek
- 2023-03-15 ACM in jaarverslag: "Markten werken niet vanzelf goed"
- 2023-03-15 BDV kiest Johann Tappeiner als nieuw erebestuurslid
- 2023-03-15 Bas Rüter van Rabobank naar Stichting Landschap Noord-Holland
- 2023-03-15 Oogst haalt ruim 50.000 euro op tijdens tweede succesvolle crowdfunding
- 2023-03-14 Minister Adema bezoekt Enza Zaden en maakt kennis met groenteveredelingssector
- 2023-03-14 Land van Ons-oprichter Franke Remerie neemt time-out, Janneke Hoekstra pakt over
- 2023-03-14 Uitbreiding distributiecentrum Bergfood