Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Consument heeft belangrijkste rol'

Bedrijven kunnen scoren met duurzaamheid

Wouter de Bruijn, voorzitter van het Platform Verduurzaming Voedsel, is van mening dat bij de verduurzaming van voedsel de belangrijkste rol bij de consument ligt. "Het is belangrijk dat bedrijven aan verduurzaming doen. Onze grondstoffen moeten namelijk letterlijk groeien in een duurzame omgeving. De bedrijven die het meest duurzaam produceren en distribueren blijken ook op andere terreinen heel goed te scoren."

"Toch denk ik dat de belangrijkste rol bij de bewustwording van de consument ligt. Het zou goed zijn als consumenten tijdens het winkelen opletten of een product duurzaam is geproduceerd. Daarmee stimuleer je een onderneming nog meer om zicht te onderscheiden op juist dit aspect." Het Platform is van mening dat de consumenten pas wanneer zij goed geïnformeerd zijn, een doordachte keuze kunnen maken.

Bron: Metro - De opmars van duurzaam voedsel
Publicatiedatum: