
De afgelopen maanden heeft Kulmbach wat tegenslagen gehad, zo is de laatste supermarkt verdwenen, een Diska-filiaal van de Edeka-groep. "We besloten niet te klagen, maar zelf juist iets nieuws te creëren." Nadat het besluit genomen was, begon het echtpaar aan de uitvoering van het plan. In april begonnen de onderhandelingen met de eigenaar van het gebouw en daarna is met een binnenhuisarchitect een planning bepaald."
De oppervlakte van de winkel is met 160 vierkante meter vrij royaal. Het initiatief is zorgvuldig overwogen en gebaseerd op eigen ervaringen van de afgelopen tien jaar. Het paar zag een toenemende trend richting de biologische producten. "De vraag is er, anders zouden we het niet doen." De winkeleigenaren zetten in op gezondheidsbewuste mensen die graag regionale producten kopen. Het assortiment omvat onder meer groenten en fruit, zuivel en diepvriesproducten, brood, pasta, vlees, koffie en cosmetica.
"Biologisch is geen overbodige luxe", zegt de 51-jarige Dave. Hij is overtuigd van de kwaliteit van biologische producten en de filosofie erachter, en wil niets aanbieden wat hij zelf niet met plezier zou eten.