EU stelt 2 miljoen pond beschikbaar

Verenigd Koninkrijk: biologisch sector vecht terug met promotiecampagne

De EU heeft de aanvraag voor EU-financiering van de Britse 'Organic Trade Board' goedgekeurd. De organisatie wil met de 2 miljoen pond een bewustmakingscampagne gaan voeren. Deze campagne zal later dit jaar aanvangen. De grootschalige marketingcampgne wordt deels gefinancierd door de grote merken als Tesco, Sainsbury's, Green & Black's en Yeo Valley-biologisch. Deze bedrijven hebben zo'n 950.000 pond beschikbaar gesteld. De EU gaat het campagnebudget aanvullen. De campagne is gericht op het vergroten van het bewustzijn omtrent de voordelen van biologische voeding en teelt.

Men speelt in op de resultaten in het jaarverslag van de Soil Association, hieruit blijkt namelijk dat in 2009 de verkoop van biologisch voedsel met bijna 13 procent gedaald is naar 1,84 miljard pond. Dit is vooral veroorzaakt door de recessie. Wat ook meespeelde is dat uit een onderzoek van de 'Food Standards Agency' bleek dat biologisch voedsel niet per se gezonder is dan 'normaal' eten. Huw Bowles, de voorzitter van de 'Organic Trade Board' zegt dat deze campagne alle sectoren de kans biedt om te groeien en ervoor zal zorgen dat de verkoop weer zal toenemen.

07-07-10

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven