Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
EU stelt 2 miljoen pond beschikbaar

Verenigd Koninkrijk: biologisch sector vecht terug met promotiecampagne

De EU heeft de aanvraag voor EU-financiering van de Britse 'Organic Trade Board' goedgekeurd. De organisatie wil met de 2 miljoen pond een bewustmakingscampagne gaan voeren. Deze campagne zal later dit jaar aanvangen. De grootschalige marketingcampgne wordt deels gefinancierd door de grote merken als Tesco, Sainsbury's, Green & Black's en Yeo Valley-biologisch. Deze bedrijven hebben zo'n 950.000 pond beschikbaar gesteld. De EU gaat het campagnebudget aanvullen. De campagne is gericht op het vergroten van het bewustzijn omtrent de voordelen van biologische voeding en teelt.

Men speelt in op de resultaten in het jaarverslag van de Soil Association, hieruit blijkt namelijk dat in 2009 de verkoop van biologisch voedsel met bijna 13 procent gedaald is naar 1,84 miljard pond. Dit is vooral veroorzaakt door de recessie. Wat ook meespeelde is dat uit een onderzoek van de 'Food Standards Agency' bleek dat biologisch voedsel niet per se gezonder is dan 'normaal' eten. Huw Bowles, de voorzitter van de 'Organic Trade Board' zegt dat deze campagne alle sectoren de kans biedt om te groeien en ervoor zal zorgen dat de verkoop weer zal toenemen.

07-07-10