
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen maand
- Lidl als eerste grote retailer met alle winkels biologisch gecertificeerd
- Fotoreportage zomereditie BIOFACH - de Nederlandse exposanten
- Poiesz koopt de tienduizend kilo biologische broccoli, bestemd voor de composthoop, van Friese teler
- Biohuis teleurgesteld over verkennend gesprek met kabinet over stikstof
- Sri Lanka verklaart zich failliet nadat het een jaar geleden de biologische teelt bij wet oplegde
EU stelt 2 miljoen pond beschikbaar
Verenigd Koninkrijk: biologisch sector vecht terug met promotiecampagne
De EU heeft de aanvraag voor EU-financiering van de Britse 'Organic Trade Board' goedgekeurd. De organisatie wil met de 2 miljoen pond een bewustmakingscampagne gaan voeren. Deze campagne zal later dit jaar aanvangen. De grootschalige marketingcampgne wordt deels gefinancierd door de grote merken als Tesco, Sainsbury's, Green & Black's en Yeo Valley-biologisch. Deze bedrijven hebben zo'n 950.000 pond beschikbaar gesteld. De EU gaat het campagnebudget aanvullen. De campagne is gericht op het vergroten van het bewustzijn omtrent de voordelen van biologische voeding en teelt.
Men speelt in op de resultaten in het jaarverslag van de Soil Association, hieruit blijkt namelijk dat in 2009 de verkoop van biologisch voedsel met bijna 13 procent gedaald is naar 1,84 miljard pond. Dit is vooral veroorzaakt door de recessie. Wat ook meespeelde is dat uit een onderzoek van de 'Food Standards Agency' bleek dat biologisch voedsel niet per se gezonder is dan 'normaal' eten. Huw Bowles, de voorzitter van de 'Organic Trade Board' zegt dat deze campagne alle sectoren de kans biedt om te groeien en ervoor zal zorgen dat de verkoop weer zal toenemen.
07-07-10
Men speelt in op de resultaten in het jaarverslag van de Soil Association, hieruit blijkt namelijk dat in 2009 de verkoop van biologisch voedsel met bijna 13 procent gedaald is naar 1,84 miljard pond. Dit is vooral veroorzaakt door de recessie. Wat ook meespeelde is dat uit een onderzoek van de 'Food Standards Agency' bleek dat biologisch voedsel niet per se gezonder is dan 'normaal' eten. Huw Bowles, de voorzitter van de 'Organic Trade Board' zegt dat deze campagne alle sectoren de kans biedt om te groeien en ervoor zal zorgen dat de verkoop weer zal toenemen.
07-07-10
Publicatiedatum:
Auteur:
Lenneke Pors-Schot
©
BioJournaal.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-08-12 Rabobank: lening voor boer bij kwetsbaar natuurgebied nu 'zeer onwaarschijnlijk'
- 2022-08-11 "Om deze droogte te lijf te gaan, moet het wekenlang gestaag gaan regenen"
- 2022-08-10 Nieuw boek: Zintuigen ontdekkingsreis
- 2022-08-09 "Het stikstofprobleem moet niet alleen een probleem van de boeren zijn, maar van ons allemaal"
- 2022-08-08 België: groei van de biologische sector vertraagt in 2021
- 2022-08-08 Inflatie stijgt naar 10,3% in juli
- 2022-08-08 Biohuis teleurgesteld over verkennend gesprek met kabinet over stikstof
- 2022-07-22 Bureau voor ondernemerschap en exportbevordering wil export van biologische producten uit Oekraïne bevorderen
- 2022-07-20 28% van de Nederlandse werkenden staat open voor een carrière in de land- en tuinbouw
- 2022-07-19 Kabinet schakelt tandje bij voor meer mensen op de fiets
- 2022-07-19 Hoe belangrijk is de landbouw voor Nederlandse economie?
- 2022-07-19 "Hitteplan belangrijk voor veiligheid op de werkvloer"
- 2022-07-18 Dinsdag 19 juli code oranje wegens extreme hitte
- 2022-07-18 Ruim 24.000 vluchtelingen uit Oekraïne hebben werk gevonden in Nederland
- 2022-07-14 België: Bio blijft groeien
- 2022-07-13 Leerstoel biologische land- en tuinbouw moet sector in Frankrijk promoten en ontwikkelen
- 2022-07-13 Duitsland: Steeds meer landbouwbedrijven schakelen om
- 2022-07-11 "Werkgevers benutten nog niet alle kansen op krappe arbeidsmarkt"
- 2022-07-08 LTO praat niet met Remkes
- 2022-07-08 Luxemburgse regering komt landbouwsector tegemoet met steunmaatregelen