Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Zes smaakvarianten

Retro zuiveldrankmerk Tjolk in de schappen van de supermarkt

Retromerk Tjolk ligt sinds deze week in de schappen van de supermarkt. Jumbo is de eerste keten die de biologische zuiveldrank in het schap met houdbare zuivel heeft gezet. In juli volgt Jan Linders met een introductie.

Tjolk komt aanvankelijk in zes varianten; drie fruit- en drie chocoladevarianten. De fruitvarianten zijn mango, banaan en limoen, de chocovarianten zijn choco/rozijn, choco/banaan en choco. Het drankje wordt duurzaam geproduceerd en mag een biologisch keurmerk dragen. De ingrediƫnten zijn zonder uitzondering puur natuurlijk, vermeldt de verpakking. De producten staan nu voor 1,99 euro bij Jumbo in het schap, later volgen meer ketens.

Merkpropositie

Opvallend is dat de dieren (de aap, de beer, het konijn en de koe) waar Tjolk in de jaren '70 en '80 onder Friesland Foods furore mee maakte, van de verpakkingen zijn verdwenen. Ook de smaken zijn anders. Het retromerk kiest hiermee duidelijk voor een eigen en nieuwe merkpropositie. Wel brengt Tjolk later nog een classics-lijn op de markt met de oorspronkelijke Tjolk-smaken en dieren, maar die zal alleen via internet te koop zijn.

Later

Het nieuwe Tjolk ligt later in de schappen dan aanvankelijk gecommuniceerd. Eerder stelde initiatiefnemer en merkeigenaar Sjoerd Stouten van Tjolk dat het drankje al vanaf april in de verkoop zou gaan, maar dat blijkt twee maanden later te zijn geworden. Op internet zijn nog niet veel reacties te vinden van consumenten op de smaak van het nieuwe product.

Bron: Levensmiddelenkrant, 23-06-10

Publicatiedatum: