Tjolk komt aanvankelijk in zes varianten; drie fruit- en drie chocoladevarianten. De fruitvarianten zijn mango, banaan en limoen, de chocovarianten zijn choco/rozijn, choco/banaan en choco. Het drankje wordt duurzaam geproduceerd en mag een biologisch keurmerk dragen. De ingrediënten zijn zonder uitzondering puur natuurlijk, vermeldt de verpakking. De producten staan nu voor 1,99 euro bij Jumbo in het schap, later volgen meer ketens.
Merkpropositie
Opvallend is dat de dieren (de aap, de beer, het konijn en de koe) waar Tjolk in de jaren '70 en '80 onder Friesland Foods furore mee maakte, van de verpakkingen zijn verdwenen. Ook de smaken zijn anders. Het retromerk kiest hiermee duidelijk voor een eigen en nieuwe merkpropositie. Wel brengt Tjolk later nog een classics-lijn op de markt met de oorspronkelijke Tjolk-smaken en dieren, maar die zal alleen via internet te koop zijn.Later
Het nieuwe Tjolk ligt later in de schappen dan aanvankelijk gecommuniceerd. Eerder stelde initiatiefnemer en merkeigenaar Sjoerd Stouten van Tjolk dat het drankje al vanaf april in de verkoop zou gaan, maar dat blijkt twee maanden later te zijn geworden. Op internet zijn nog niet veel reacties te vinden van consumenten op de smaak van het nieuwe product.Bron: Levensmiddelenkrant, 23-06-10