Sinds de introductie van de eerste superfoods in Nederland in 2001 heeft Mattisson een vaste plek verworven in de biospeciaalzaak, meldt Udea. Oprichter Ruud van Tol ontdekte op een Amerikaanse beurs producten zoals tarwegras, gojibessen en chiazaad en zag meteen het potentieel voor de Nederlandse markt. Deze innovatieve start legde de basis voor het huidige succes van het merk.
© Udea
Mathilde Eldink, Sales Manager en orthomoleculair therapeut bij Mattisson, benadrukt het belang van superfoods en sportvoeding voor biospeciaalzaken: "Deze producten trekken vooral een jongere groep consumenten aan. De traditionele consument in de biospeciaalzaak is ervan overtuigd dat je alles uit voeding kunt halen, maar jongeren zien dat anders. Ze komen juist voor producten zoals hoogwaardig collageenpoeder of bone broth, oftewel bottenbouillon." Dat is volgens Mathilde de belofte van haar bedrijf: "Wie met Mattisson meegaat, groeit mee."
Belangrijk om te blijven vernieuwen
Populaire producten in het assortiment zijn onder andere psylliumvezels, edelgistvlokken, Keltisch zeezout, appelciderazijn, proteïnepoeders, bottenbouillon en collageenpoeder. Mathilde noemt ook paddenstoelenpoeders zoals lion's mane en chaga als onderscheidende aanvullingen. "Het is belangrijk om te blijven vernieuwen en consumenten te blijven verrassen", zegt ze. Zo staat het eerstvolgende product een nieuwe vorm van ceremonieel matcha op de planning, met een hogere kwaliteit en andere toepassing dan de bestaande matcha.
Naast productinnovatie heeft Mattisson sinds juni 2025 een volledige rebranding doorgevoerd. De verpakkingen kregen een modern design met strakke kaders en natuurlijke tinten, geïnspireerd door de natuur. "Met deze nieuwe look&feel versterken we niet alleen onze merkidentiteit, maar maken we de producten ook beter herkenbaar voor klanten", aldus Mathilde. Veel klanten hebben al producten van Mattisson in huis, maar weten niet altijd dat het van dit merk is. De nieuwe verpakking moet daar verandering in brengen.
Bron: Udea