Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

McDonald's intensiveert samenwerking met Arla Foods in Verenigd Koninkrijk

McDonald's heeft de handen ineengeslagen met Arla Foods, de grootste zuivelcoöperatie van het Verenigd Koninkrijk, met de ambitie om natuurinitiatieven in de melkveehouderij te stimuleren. McDonald's neemt deel aan het FarmAhead™ Customer Partnership-programma van Arla en werkt samen met Arla en haar boereneigenaren om duurzamere veranderingen teweeg te brengen op boerderijen in het Verenigd Koninkrijk.

Als partners sinds 1987 levert Arla biologische melk aan restaurants in het hele land. McDonald's ondersteunt de boeren van Arla en hun investering in duurzaamheid via verschillende initiatieven. Deze omvatten het investeren van bijna £1 miljoen in de ondersteuning van het Organic Dairy Network, het sponsoren van Arla-boerderijen om de kennis over regeneratieve landbouw te versnellen en het delen van best practices binnen de landbouwsector.

© Joram Oudenaarde | Dreamstime

In de nieuwe fase van de samenwerking werken McDonald's en Arla samen aan ReNature, een biodiversiteitsproject dat tot doel heeft de huidige stand van zaken op biologische boerderijen in kaart te brengen en boeren te helpen de biodiversiteit en bodemgezondheid te verbeteren en leefgebieden voor wilde dieren te bevorderen. De bevindingen van ReNature, dat plaatsvindt op zo'n 60 Britse melkveebedrijven, worden vervolgens gedeeld met de bredere melkveesector en laten zien welke meetbare verbeteringen er zijn gerealiseerd op de biologische boerderijen van Arla en McDonald's.

Ellie Wotherspoon, Manager Landbouw en Duurzame Inkoop bij McDonald's VK en Ierland, zegt: "We zijn er trots op de Britse melkveehouderij te ondersteunen. Zonder deze ondersteuning zouden we onze klanten niet de heerlijke biologische melk kunnen bieden die ze zo lekker vinden in onze thee, koffie en Happy Meal-melkflessen. Door deel te nemen aan het FarmAhead™ Customer Partnership zijn we verheugd om voort te bouwen op onze bestaande programma's met Arla en hun melkveehouders, en de natuur binnen de zuivelindustrie onder de aandacht te brengen om het fantastische werk dat al op boerderijen in het hele land wordt verricht, verder te ontwikkelen."

Paul Dover, directeur landbouw in het Verenigd Koninkrijk bij Arla Foods UK: "Door onze langdurige relatie delen McDonald's en Arla de ambitie om emissies te verminderen en tegelijkertijd de natuur en biodiversiteit te beschermen. De samenwerking in het kader van het FarmAhead™ Customer Partnership, als volgende stap in die relatie, getuigt van McDonald's' toewijding om samen te werken met boeren om innovatie te benutten en een veerkrachtig voedselsysteem te ondersteunen dat duurzamere landbouwpraktijken creëert."

Als onderdeel van het Plan for Change-initiatief zet McDonald's UK & Ireland zich in voor het ondersteunen van veerkrachtige bestaansmiddelen en duurzamere resultaten via het Farm Forward-programma, waarvan meer dan 29.000 Britse en Ierse boeren profiteren.

Will Tizzard, boer bij Arla en McDonald's: "Als biologische melkveehouders hebben we met eigen ogen gezien hoe de focus op bodemgezondheid en biodiversiteit onze kuddes en bedrijven versterkt. Door samen te werken met McDonald's via ons FarmAhead™-programma en het ReNature-project kunnen we meten wat werkt en blijven verbeteren. Het is bemoedigend om een ​​klant te zien investeren in praktische, natuurgerichte oplossingen op de boerderij - ondersteuning die ons helpt om vandaag de dag melk van hoge kwaliteit te leveren en tegelijkertijd een veerkrachtigere, duurzamere toekomst op te bouwen."

Arla en haar klanten hebben ambitieuze, op wetenschap gebaseerde duurzaamheidsdoelen, met name op scope 3. Het FarmAhead™ Customer Partnership-programma behelst de samenwerking tussen Arla, melkveehouders en enkele van haar belangrijkste klanten om de CO2-reductie op de boerderij te versnellen en de toekomst van voedzame zuivel te creëren.

Bron: Arla Foods

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer