NATRUE, de International Natural and Organic Cosmetics Association, kondigt de officiële lancering aan van de tweede editie van de Week van de Natuurlijke Cosmetica, die plaatsvindt van 17 tot en met 23 november 2025. Het thema van dit jaar: "Natuurlijke verzorging, echte impact: vertrouw op wat er achter het label zit."
© NATRUE
Een oproep tot meer vertrouwen in beauty
Europa blijft een wereldleider in cosmetica en persoonlijke verzorging, met een detailhandelsomzet van € 104 miljard1 in 2024. Deze producten maken deel uit van het dagelijks leven: 72% van de EU-consumenten vindt cosmetica en persoonlijke verzorgingsproducten belangrijk of zeer belangrijk, en gemiddeld worden er dagelijks meer dan zeven verschillende producten gebruikt, van zeep en shampoo tot tandpasta en moisturizers. In deze context blijft de vraag naar een duurzamere en transparantere
schoonheid groeien. En dat is precies wat de Week van de Natuurlijke Cosmetica wil benadrukken.
Als internationale non-profitorganisatie in de sector voor natuurlijke cosmetica promoot en beschermt NATRUE natuurlijke producten door middel van onafhankelijke certificering, consumentenvoorlichting en beleidsbeïnvloeding. De Week van de Natuurlijke Cosmetica is meer dan een campagne – het is een gezamenlijke inspanning om een eerlijkere en verantwoordelijkere toekomst voor de sector te creëren. Een week lang in november komen merken, retailers, professionals, wetenschappers en consumenten samen om de impact van natuurlijke en biologische cosmetica onder de aandacht te brengen.
Dit jaar nodigen ze iedereen uit om deel te nemen door hun eigen activiteiten te registreren – of het nu gaat om het organiseren van een evenement, het lanceren van een campagne, het organiseren van een challenge of een ander initiatief dat aansluit bij het thema van dit jaar. Geregistreerde activiteiten worden gepromoot via de socialemediakanalen en een speciale website van NATRUE, waardoor deelnemers extra zichtbaarheid krijgen.
Klik hier voor meer informatie en deelname.