"Nu of binnenkort is het alweer tijd om na te denken over de plannen voor 2026. In een markt waarin retailers steeds hogere eisen stellen aan hun leveranciers, is het voor AGF-leveranciers essentieel om niet alleen kwalitatief goede producten te leveren, maar ook een sterke gesprekspartner te zijn", aldus Edwin Vels en Gert Bloemendal van FMCG Opleidingen.
FMCG Opleidingen biedt hiervoor kortdurende cursussen aan die leveranciers helpen om hun commerciële slagkracht te vergroten en hun samenwerking met retailorganisaties te versterken. De opleidingen van FMCG Opleidingen zijn ontwikkeld vanuit de praktijk, door experts zoals Edwin Vels en Gert Bloemendal, die zelf jarenlang actief zijn geweest in retail en FMCG AGF. "Kennis van retailprocessen, shopgedrag en category management is hierbij essentieel!"
© FMCG Opleidingen
De cursussen zijn gericht op:
- Category Management: van basis tot masteropleiding (1 tot 9 dagen), inclusief het ontwikkelen van een categorievisie en het opstellen van categorieplannen.
- Trade Marketing: inzicht in winkelformules, shoppers en marktdata om new business te genereren.
- Marktcijfers: speciale versie voor de AGF-branche, waarin deelnemers leren om marktcijfers te vertalen naar concrete inzichten in hun dagelijkse werk.
- Retailtours: inspirerende bezoeken aan Duitse retailers of Nederlandse foodconcepten, met focus op AGF, convenience en blurring.
in de vorm van 'open', in-house of in-company cursus.
Wat levert het op voor AGF-leveranciers?
Deelnemers aan de cursussen leren:
- De taal van de retailer te spreken
- Doelstellingen van retailpartners te begrijpen, en daardoor
- Passende voorstellen te doen op het gebied van assortiment, promotie en winkelactivatie
- Inzicht te krijgen in kansen en mogelijkheden voor de betreffende categorie
- Hun commerciële rol te versterken en langdurige handelsrelaties op te bouwen
- Met uiteindelijk duurzame groei van omzet en met een goede marge
Kansen voor AGF-leveranciers
"Al meer dan 15 jaar hebben vele telersorganisaties, im- en exportbedrijven en service providers gebruik gemaakt van het aanbod van FMCG Opleidingen, die veel kennis van de Europese retailmarkt heeft (van Zweden tot Spanje). Door te investeren in kennis en vaardigheden via FMCG Opleidingen, kunnen leveranciers zich onderscheiden en hun positie in de keten strategisch versterken. FMCG Opleidingen heeft partnerships met NielsenIQ, GroentenFruit Huis, BioAcademy en Export Partner."
Voor meer informatie:
Edwin Vels en Gert Bloemendal
FMCG Opleidingen
[email protected]
www.fmcgopleidingen.nl