De afgelopen weken stonden in het teken van internationale samenwerking, verbinding en groei. "Samen met onze PIB-deelnemers (Partners for International Business) lieten we de kracht van de Nederlandse biologische sector zien op BioSüd in Augsburg en Anuga in Keulen, twee beurzen voor duurzame voeding in Europa", aldus BioNederland op LinkedIn.
© BioNederland
Tijdens BioSüd stond samenwerking centraal: "We gingen in gesprek met Duitse retailers, groothandels en foodservice-spelers over de toekomst van biologisch. Het Nederlandse paviljoen trok veel aandacht, met een sterke groep bedrijven die gezamenlijk deelnam aan de beurs: TerraSana, De Groene Weg BV, John Altman (B Corp), Evers Specials, de Kleine Keuken, Sancti Adalberti, Henri Willig Group, Green Organics B.V., de Smaakspecialist, Flevosap, Bio Freshi Produce B.V., FZ Organic Food, Organic Flavour Company, YAYA Kombucha en nog vele andere inspirerende ondernemers die Nederland op de biologische kaart zetten!"
"Bij dennree GmbH in Töpen vervolgden we de gesprekken over duurzame groei, ketensamenwerking en gezamenlijke ambities. Het was inspirerend om te zien hoe onze gezamenlijke inzet leidt tot nieuwe verbindingen en kansen in de Duitse markt."
Ook tijdens Anuga 2025 was de Nederlandse biosector goed vertegenwoordigd. "Deelnemers uit het PIB-cluster presenteerden zich opnieuw onder de Nederlandse vlag, ditmaal in Keulen, waar duizenden bezoekers kennismaakten met het brede en innovatieve biologische aanbod uit Nederland."
"Op het Organic on Stage-podium deelde Boudewijn van der Kroft (TerraSana positive eating) zijn visie op de groei van biologische producten, het belang van wereldkeukens in het schap en de noodzaak om als sector, overheid en retail samen te werken."
Zijn boodschap raakte de kern: "Er is groei zichtbaar, maar we moeten het samen doen. Elke stap naar duurzamer telt zolang we eerlijk blijven en greenwashing tegengaan."
BioNederland kijkt met trots terug op deze succesvolle weken. "Samen met Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO), Export Partner en alle betrokken bedrijven bouwen we verder aan één gezamenlijk doel: meer biologische producten van Nederlandse bodem op de internationale markt."
Bron: BioNederland op LinkedIn