Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
TerraSana neemt voortouw met landelijke notenpasta-campagne

“Crunchy amandelpasta chai laat zien dat biologisch niet saai is”

Tholen - "Eerst denk je huh?, dan denk je mmm!" Met die slogan start TerraSana op 10 september een landelijke campagne rondom haar notenpasta's. Met de introductie van crunchy amandelpasta chai geeft het biologische merk een innovatieve impuls aan de notenpastacategorie en wil het consumenten en winkels laten ervaren dat biologisch allesbehalve saai is.

© TerraSana

Het is voor TerraSana de eerste keer dat een landelijke campagne van dit formaat wordt opgezet. "Opvallend, omdat zulke grote campagnes binnen bio meestal vanuit sectororganisaties of overheid komen, en maar weinig door individuele merken. Daarmee neemt TerraSana nadrukkelijk het voortouw in de categorie", aldus Ingrid Duifhuizen, brand manager bij TerraSana.

Notenpasta met karakter
De campagne richt zich op de crunchy amandelpasta chai, een combinatie van amandelpasta met stukjes amandel en specerijen als kardemom, kaneel, kruidnagel en zwarte thee. Daarmee introduceert TerraSana de eerste biologische amandel-chai-notenpasta in Nederland. "Een smaak die nieuwsgierigheid wekt en laat zien dat notenpasta meer kan zijn dan 'gewoon' notenpasta."

De kracht van een goed product
Al voor de campagne live gaat, heeft TerraSana enthousiaste reacties gekregen op de amandelpasta chai. "Van "out of this world" tot "niet normaal lekker" en "de beste notenpasta ever". Zulke geluiden laten zien dat de smaak een snaar raakt bij de consument en bevestigen de kracht van het merk: biologische producten die door hun kwaliteit en vernieuwing vanzelf fans maken." Voor de winkelier betekent dat een product met potentie dat nieuwsgierigheid wekt en klanten terug laat komen.

Nieuwe impulsen voor de biobranche
Met de introductie speelt TerraSana in op de groeiende vraag naar variatie binnen de biologische notenpasta's. Volgens Duifhuizen sluit dit aan bij een bredere ontwikkeling: "Dit is notenpasta van de tijd van nu. Waar in andere foodcategorieën al volop geëxperimenteerd wordt met nieuwe smaken, brengt TerraSana deze innovatie nu naar de bio-winkel. Hiermee spreken we de nieuwsgierige shopper aan die openstaat voor verrassende combinaties en nieuwe ervaringen."

© TerraSana

Reuring in de bio-winkel
De campagne moet niet alleen consumenten bereiken, maar ook de bio-winkel ondersteunen. "Notenpasta is notenpasta. Totdat je die van ons proeft. Met deze introductie brengen we een smaak die klanten verrast, herhaalaankopen stimuleert en nieuwe doelgroepen aanspreekt. En we laten direct zien dat biologisch niet saai is," vertelt Ingrid Duifhuizen.

De campagne wordt breed uitgerold, met onder andere out-of-home advertising, influencer-marketing en een compleet POS-pakket voor winkeliers. "We hopen dat dit ook een stimulans is voor de winkels zelf", aldus Duifhuizen. "Uiteindelijk is het doel dat meer mensen de weg naar de bio-winkel weten te vinden en daar verrast worden door wat biologisch te bieden heeft."

"Altijd biologisch, nooit saai"
Met deze campagne laat TerraSana zien dat biologisch allesbehalve degelijk of eentonig hoeft te zijn. Innovatieve smaken zoals de amandelpasta chai geven de categorie nieuwe impulsen en onderstrepen dat biologisch puur, duurzaam én helemaal van nu is.

De campagne pagina is hier te bekijken.

Duurzaam gemaakt in Nederland
Naast smaak en vernieuwing benadrukt TerraSana ook de productiewijze. Alle notenpasta's zijn clean label en worden duurzaam en in eigen huis met zonne-energie geproduceerd in het Zuid-Hollandse dorpje Leimuiden. TerraSana is bovendien B-Corp gecertificeerd. Daarmee onderstreept het merk dat innovatie altijd hand in hand gaat met duurzaamheid. Een verhaal dat ook voor de bio-winkelier meerwaarde biedt richting de consument.

Winkeliers die gebruik willen maken van het POS-pakket kunnen dit aanvragen bij Ingrid Duifhuizen.

Voor meer informatie:
Ingrid Duifhuizen
TerraSana
Waaier 10
2451 VV Leimuiden
[email protected]
www.terrasana.nl

Gerelateerde artikelen → Zie meer