Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Uit de keuken van Marqt

Nieuw assortiment biologische salades

Nu de keuken van Marqt in Veghel op volle toeren draait, is het tijd voor een volgende stap: een assortiment biologische salades. "Vers, verrassend en volledig uit eigen keuken én keten", zo schrijft Udea.

© Udea

Een kleurrijk en gevarieerd aanbod
Het nieuwe salade-assortiment bestaat uit twee rijkgevulde chefsalads en drie smaakvolle sidesalads. "Het zijn stuk voor stuk gezonde en heerlijke gerechten," zegt Angela van Horssen, Category Manager Vers. "Denk aan volkoren couscous met ras el hanout, een frisse quinoasalade met zoetzuur ingelegde pompoen en rode ui en een stevige kikkererwtensalade die je ook prima als lunch kunt eten." De Buddha Bowl en Tokyo Bowl zijn ook nieuw. "Die laatste is mijn persoonlijke favoriet," lacht Angela. "Met parboiled rijst, ingelegde groenten, edamame van Nederlandse bodem, een huisgemaakte chili-gemberdressing en afgetopt met cashewnoten."

Uit eigen keuken én keten
"Na de succesvolle verhuizing vanuit Amsterdam hebben we eerst de focus gelegd op het goed overbrengen van de maaltijden en soepen. Maar inmiddels staat het team stevig, en dus was het moment daar om door te ontwikkelen. Deze salades zijn daar een mooi resultaat van." Alle producten komen uit eigen keten en worden gesneden in de eigen snijderij naast de keuken. Pompoen en rode ui leggen we zelf in en ook de dressings zijn zoveel mogelijk huisgemaakt. "We gebruiken exact dezelfde ingrediënten als die je in de winkel vindt. Dat maakt het transparant én vertrouwd."

Van idee naar schap
Samen met de Marqt-keuken is Angela aan de slag gegaan om gezonde en voedzame salades te ontwikkelen. "We hebben ook gekeken naar wat er internationaal gebeurt," legt Angela uit. "In Engeland zijn ze bijvoorbeeld al veel verder op het gebied van gezonde conveniencemaaltijden. Daar haal ik veel inspiratie uit." Met die input ging het team aan de slag. Ze bedachten concepten, stelden recepten op en begonnen met proeven. De beste salades werden na meerdere testmomenten bijgeschaafd tot ze helemaal klopten. "Soms miste er iets. Dan voegden we een rozijntje toe voor zoet, of een pitje voor wat meer bite. Het is echt een kwestie van finetunen tot de balans perfect is."

Samenwerking op z'n best
Niet alleen het product zelf, ook de logistiek is strak geregeld. "Wat we 's ochtends maken, gaat diezelfde dag nog richting de winkel," aldus Angela. Het hele traject was een voorbeeld van verbindend samenwerken binnen Udea. Van keuken tot kwaliteit, van logistiek tot marketing: iedereen droeg bij. "Het is mooi om te zien hoe we zo een nieuwe productgroep samen neerzetten," zegt Angela. "In week 28 stromen de salades in. Daarmee zijn we klaar voor de zomer én voor een volgende fase in de ontwikkeling van Marqt."

Voor meer informatie:
Udea
Kempkens 1000
5465 PR Veghel
0413 256700
[email protected]
www.udea.nl

Publicatiedatum:

Gerelateerde artikelen → Zie meer