Het duurzame verzorgingsmerk The Lekker Company heeft inmiddels €100.000 opgehaald via een lopende crowdfundingcampagne voor een hervulbare douchegel-dispenser in blik. Met nog een paar dagen te gaan, is het doelbedrag van €100.000 afgelopen vrijdag al bereikt. In totaal stapten 199 particuliere investeerders in, waarmee de startup haar grootste productlancering tot nu toe voorbereidt. Zij maken hierbij gebruik van het platform CrowdAboutNow.
© Zestien Negen | The Lekker Company
Plasticvrij douchen als groeimarkt
Het nieuwe product – een navulbare dispenser met natuurlijke douchegel – past binnen de missie van het merk om verzorgingsproducten te ontwikkelen zonder wegwerpplastic. De navullingen komen in blikjes en de dispenser is ontworpen voor langdurig gebruik.
"In Nederland worden jaarlijks tientallen miljoenen plastic doucheflessen weggegooid. Wij willen laten zien dat het ook anders kan – én mooi kan zijn," aldus oprichter Dewi van de Waeter.
Community als springplank
The Lekker Company staat bekend om haar natuurlijke deodorants, die inmiddels verkrijgbaar zijn bij onder meer Holland & Barrett, Etos en Albert Heijn. Met deze campagne zet het merk een volgende stap in productdiversificatie en community-building. Naast het investeringsmodel werd in de laatste week van de campagne ook de voorverkoop geopend, waarmee consumenten het product alvast kunnen reserveren.
Pop-up bij €200.000
Mocht het bedrag oplopen tot €200.000, dan opent The Lekker Company een tijdelijke pop-upwinkel in Utrecht om het product fysiek te lanceren en direct feedback te verzamelen van gebruikers.
Klik hier voor meer informatie over de crowdfunding.
Voor meer informatie:
The Lekker Company
[email protected]
www.thelekkercompany.com