Jumbo Supermarkten zet de komende weken biologisch eten extra in het zonnetje. Tijdens de landelijke campagne van het Ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur (LVVN) geeft Jumbo meer aandacht voor diverse biologische producten. Daarmee maakt de supermarktketen het voor klanten aantrekkelijker om te kiezen voor biologische producten. Jumbo heeft tot doel om in 2026 minimaal 8% en in 2027 minimaal 10% van de verkochte aardappelen, groenten en fruit biologisch van teelt te laten zijn, zo geven ze aan.
Om die ambitie kracht bij te zetten, zet Jumbo tijdens de campagneweken in op kortingen. "Jumbo wil lekker en verantwoord eten bereikbaar maken voor iedereen. Want biologisch is zó logisch met een ruim assortiment aan biologische producten. In week 23 zijn er aanbiedingen op Jumbo biologische jonge, jong belegen of belegen kaas of geitenkaas en op alle A-merken biologische thee of koffie. In week 24 is er 25% korting op alle biologische aardappelen, groenten en fruit. Deze korting geldt ook voor biologische desem stokbroden wit, spelt, meerzaden of 8 granen in week 25."
Meer aandacht voor biologisch
Jumbo richt zich niet alleen op kortingen, maar ook op extra aandacht voor biologische producten. Dit gebeurt via instore communicatie zoals schapkaartjes en via uitingen in de folder, op jumbo.com en op digitale schermen.
Zo sluit Jumbo aan bij de landelijke campagne van het ministerie van LVVN en bij een duurzamere voedselketen.
Biologische producten populair
Steeds meer mensen kiezen voor biologisch. "Tegelijkertijd is dit niet altijd de eerste keuze omdat het vaak duurder is, of omdat men niet goed weet wat biologische producten anders maakt. Met een ruim assortiment binnen de AGF-afdeling en een aantrekkelijke prijs, wil Jumbo de vraag vergroten. Door de inzet van nudges worden biologische producten op Jumbo.com extra onder de aandacht gebracht. Extra zichtbaarheid door banners en inspiratielijstjes, stimuleren klanten om vaker biologische producten te kiezen door middel van cross sells: klanten die een pak biologische melk toevoegen aan hun winkelmandje, zien automatisch suggesties voor andere biologische producten, zoals muesli en fruit."
Aansluiting bij overheidscampagne
De campagne van het ministerie heeft als doel om het aandeel biologisch landbouwoppervlak in Nederland te laten groeien naar 15% in 2030. Dat betekent een flinke sprong: van 81.000 hectare nu naar zo'n 300.000 hectare in 2030. Jumbo draagt hieraan bij door telers en boeren te ondersteunen en een goede beloning te betalen voor verduurzaming van hun producten.
Bron: Jumbo