Albert Heijn stopt met AH Verpakkingsvrij. Consumenten bleken weinig interesse te tonen in het tappen van verpakkingsvrije producten zoals macaroni en koffiebonen, zo wordt door de supermarktketen bevestigd aan RTL. In plaats daarvan introduceert de supermarkt kruiden in zakjes om verpakkingsmateriaal te verminderen. Hoewel verpakkingsvrije producten een goed idee leken, bleek het moeilijk om voldoende enthousiasme te genereren, en er waren zorgen over voedselverspilling en hygiƫne. Albert Heijn hoopt dat navulverpakkingen, zoals de kruidenzakjes, effectiever zijn om verpakkingen te verminderen. Of dit concept verder wordt uitgebreid, is nog niet zeker. Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
"Als retailers kritisch gaan kijken naar het assortiment, ontstaat er veel ruimte voor innovaties"
-
Mondra en ImpactBuying werken samen aan inzicht in uitstoot per product
-
Ekoplaza kijkt niet alleen naar producten, maar naar de onderneming erachter
-
Exki ambieert expansie in Vlaanderen
-
Jumbo benoemt Hendrik Jan Roel als CFO
-
AGF leidt biologische omzet in supermarkten
-
Druiven voor 14 euro? Slaat ultraluxe bio-supermarkt ook in Nederland aan?
-
"Er leeft nog zoveel onduidelijkheid over biologisch in de retail"
-
Van Onze Grond breidt snel uit naar meer supermarkten
-
Ekoplaza ontbreekt op Superlijst Groen 2025