Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nu ook plat en bruisend sap van bio Juliet appel

Juliet bereidt zich niet alleen voor op de beurs in Berlijn deze week, maar kijkt ook al vooruit naar de komende editie van de SIA. Dit evenement is inmiddels een vaste waarde geworden voor professionals in de groente- en fruitsector. Het biedt een unieke kans om dicht bij de consument te staan.

Telers zijn de beste ambassadeurs van de appel
"SIA is uitgegroeid tot een onmisbaar platform qua zichtbaarheid en communicatie. Elk jaar nodigen we telers uit verschillende regio's uit om hun Juliet appelen te laten proeven. Zij zijn de beste ambassadeurs van de appel, en de beurs biedt een uitgelezen kans om het grote publiek in contact te brengen met de telers", aldus Vincent Lehallier, directeur van de vereniging Les Amis de Juliet.

SIA: meer dan alleen een consumentenbeurs
Waar de SIA oorspronkelijk vooral gericht was op de consument, is de beurs inmiddels veel meer dan dat. "We zien elk jaar steeds meer inkopers en groothandelaren, met name uit Rungis, die hier naartoe komen. Zij willen de dynamiek rond een appelras zelf ervaren: de belangstelling, het enthousiasme, de populariteit. SIA is allang niet meer alleen een B2C-evenement."

Juliet wint terrein
De bekendheid van Juliet is in vijftien jaar tijd enorm gegroeid. "In 2010 begonnen we met een bescheiden stand van 12 vierkante meter die nauwelijks opviel. Nu presenteren we ons op 55 vierkante meter. Consumenten waarderen Juliet enorm – het is bijna verslavend!" De appel heeft een stevige positie binnen de biologische speciaalzaken en kent een stabiele, licht stijgende consumptie. "Mensen kopen Juliet omdat hij 1. lekker is, 2. Frans is, en 3. biologisch geteeld wordt. Ondanks de groei blijven we nieuwe consumenten aantrekken, en dat is een goed teken: er is nog volop ruimte om verder uit te breiden."

Plat en bruisend appelsap in blik
Dit jaar introduceert Juliet een nieuw product: appelsap, zowel bruisend als plat, in aluminium blikjes. "Tot nu toe boden we dit alleen in glazen flessen aan, maar deze nieuwe verpakking is licht, volledig recyclebaar en minder breekbaar – een mooi alternatief waar glas minder praktisch is." Daarnaast is er weer volop beleving op de stand, zoals een draaiwiel waarmee bezoekers trays met Juliet appelen kunnen winnen. "Een speelse manier om consumenten kennis te laten maken met Juliet en de appel in steeds meer huishoudens te krijgen." Ook maakt de "baby-pommier"-actie zijn comeback, waarbij bezoekers een kleine appelboom kunnen winnen.

Voor meer informatie:
Vincent Lehallier (directeur)
Amis de Juliet® / Juliet Sarl
594 Porte du Quercy
47500 Montayral (Frankrijk)
Tel: +33 (0)5 53 75 14 53
[email protected]
www.pomme-juliet.bio