De nieuwe EU-regels voor elektrische vrachtwagens moet zorgen voor meer elektrische vrachtwagens, maar het tegenovergestelde effect lijkt in het vooruitzicht, zo schrijft Top Gear. "De uitkomst van de nieuwe regels is dan dat dieselvrachtwagens voor internationaal transport ineens 4 ton meer mogen vervoeren. En als alle vrachtwagens – diesel én elektrisch – dat extra gewicht mogen dragen, dan is er geen voordeel voor de EV's. In de praktijk zullen veel bedrijven dus de goedkopere dieselvrachtwagen kiezen die ook nog eens meer mag meenemen." Lees hier meer.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
"Mkb-ondernemers worstelen met transitie naar zero-emissie"
-
Toenemende complexiteit dwingt transportsector tot schaalvergroting
-
Nationale stakingsdagen leggen scheepvaart in Antwerpen en Zeebrugge bijna volledig stil
-
Per direct koel- en opslagruimte te huur voor op- en overslag
-
Kabinet verlengt grenscontroles met zes maanden vanwege 'preventief effect'
-
TLN waarschuwt transportsector voor storm Benjamin
-
Herziening tolsysteem stuit op kritiek vanuit transportsector
-
“Koelmotor trailer 16 maal vervuilender dan truck”
-
AanZET-subsidie voor e-trucks binnen één dag op
-
Nieuwe ronde AanZET-subsidie: 30 miljoen euro beschikbaar voor e-trucks