Keten versterkt de 100% biologische distributie in België

Färm breidt uit met zes winkels

Färm, de biologische winkelketen kondigt de transformatie aan van de 5 Biostory winkels (Waals-Brabant) en de Origin'O winkel in Overijse tijdens de maanden mei en juni. Het doel is hun duurzaamheidsverbintenissen en hun bio-aanbod verder uit te rollen en zo hun doelstelling na te streven om van biologische, duurzame en toegankelijke producten de consumptiebasis te maken voor alle Belgen.

Färm is een biologische en duurzame winkelketen in Brussel. In 2021 lanceerde Färm het Färmoscope label. Dit label biedt de consument een beter inzicht in de milieu- en maatschappelijke impact van zijn aankopen. Naast 14 eigen verkooppunten heeft Färm ook een netwerk van 10 franchisenemers.

Duidelijke en sterke positionering
Concreet gaat deze omschakeling gepaard met een verdubbeling van het aanbod van bulkproducten, een versterking van het Belgische aanbod van groenten en fruit en een strikte toepassing van de regels van het Färm Productcharter.

Dit omvat onder andere het verbod om producten van beursgenoteerde multinationals te koop aan te bieden, een aanbod van thee, koffie, chocolaatjes uitsluitend uit eerlijke handel, de afwezigheid van plastic waterflessen, … Uiteraard gegarandeerd allemaal 100% biologisch.

Voor Alexis Descampe, medeoprichter van Färm, is deze transformatie meer dan een merkverandering: "We willen gezonde, duurzame en kwaliteitsvolle voeding aanbieden die toegankelijk is voor zoveel mogelijk mensen. Dat vraagt ​​om duidelijke commitments, onderbouwd met een merkbelofte. Dit is wat Färm biedt aan alle consumenten-actoren."

Transformatie na fusie met BIOTOPE-groep
In maart 2022 fuseerde Färm met de Belgisch-Nederlandse familiegroep Biotope (met de merknamen Ekoplaza en Origin’O). De merknamen delen dezelfde waarden en een gemeenschappelijke missie. Naast het biologische label werken de entiteiten van de groep samen om steeds meer duurzaamheidsverbintenissen aan te bieden binnen hun productaanbod. Dit alles terwijl de efficiëntie van de organisatie voortdurend wordt verbeterd, met als doel het door de consumenten waargenomen prijsverschil tussen biologische en niet-biologische producten te verkleinen en zo de Europese doelstellingen van 25% biologische voedselproductie tegen 2030 te ondersteunen (tegenover 10% vandaag).

Voor meer informatie:
Färm
Rue Gray 10 bte 32
1040 Brussel
info@farmstore.be
www.farm.coop


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven