Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"We willen de duurzame winkelbeleving op de kaart zetten"

Duurzame producten en circulaire diensten komen samen in nieuw duurzaam warenhuis Tomo

Tomo, een nieuw warenhuis met een sociale en duurzame missie, heeft afgelopen zaterdag 18 maart haar deuren in Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam geopend. De winkelketen biedt een ruim aanbod van ruim 80 verschillende duurzame mode, beauty en lifestyle merken in combinatie met persoonlijke service en circulaire diensten - verspreid over bijna 1000 m2 winkeloppervlak. Hiermee wil Tomo een zo duurzaam mogelijke winkelbeleving creëren. Tomo
focust zich op circulariteit door re-commerce services aan te bieden in de winkel zoals Resell, Rent, Refill en Repair, dit zijn diensten waarmee de levensduur van producten wordt verlengd.

Het warenhuis biedt een divers assortiment van duurzame producten binnen het mode, beauty en lifestyle segment in hun fysieke winkel en online. Afkomstig van meer dan 80 verschillende nationale en internationale merken, zoals onder andere modelabel Dedicated, Lanius, Ivy & Oak en MUD jeans, home care brand Kinfill en 3D printing designstudio UAU project. Naast gevestigde merken, wil Tomo een plek zijn waar ook opkomende missie gedreven merken een kans krijgen op een A-locatie. Alles wat bij Tomo wordt verkocht is zorgvuldig geselecteerd en zo verantwoord mogelijk geproduceerd. Op deze manier maakt Tomo duurzame keuzes makkelijker voor een breed publiek consumenten.

Tomo werkt met een circulair retailmodel, dit komt terug in het aanbod van merken, diensten en het interieur van de fysieke winkel.

Er wordt gefocust op circulariteit door onder andere ReCommerce services aan te bieden in de winkel, dit zijn diensten die op allerlei manieren producten en materialen zo lang mogelijk in omloop houden. Voorbeelden zijn Resell, een omgeving van de winkel waar vintage kleding wordt verkocht, samengesteld door partner The Next Closet. En Rent, waar kleding wordt verhuurd in verschillende maatvoeringen in samenwerking met partner &-Onwards. Bezoekers kunnen ook gebruik maken van Repair, een atelier waar je vijf jaar lang kosteloze reparatie garantie krijgt op aangeschafte artikelen. Reuse, hier krijgt kleding een nieuw leven door deze in te leveren - in samenwerking met partner Drop & Loop. Partner Wolkat verwerkt dit vervolgens tot nieuwe materialen en producten. Tenslotte Refill, waar de verpakkingen van handzeep en shampoo - die eerder zijn aangeschaft bij Tomo, opnieuw gevuld kunnen worden. En waar de eerste Dopper tap ter wereld in een retailomgeving te vinden zal zijn, dit is een interactieve watertap die met de klant communiceert en deze op positieve wijze aanspoort om een herbruikbare waterfles te (her)vullen. Daarnaast kunnen consumenten bij Tomo terecht voor persoonlijk advies door een van de vele medewerkers in het
warenhuis. 

Het interieur van de 1000 m2 winkel kwam ook op de meest duurzame manier tot stand door voor 95% gebruik te maken van duurzame en circulaire materialen. Onder andere door de introductie van vernieuwende circulaire materialen, gemaakt van restproducten uit de levensmiddelenindustrie zoals eierschalen en visschubben. Tomo is daarnaast de eerste fashion retailer waarbij alle lichtarmaturen 3D zijn geprint van 65% gerecyclede materialen, in samenwerking met partner Signify.

Tomo is opgericht door Marjan Haselhoff, haar idee ontstond in 2020 vanuit de behoefte om een plek te creëren waar veel mooie duurzame en verantwoorde merken samen kwamen in een inspirerende omgeving. Met de hulp van onder andere verschillende investeringspartners zoals EK Retail (founding investor), Rabobank, Triodos bank, Building Better Worlds en Johan Dekker kon Tomo werkelijkheid worden.

Marjan: "We zijn verheugd dat Tomo de deuren van haar eerste winkel in Nederland heeft geopend. Met Tomo willen we de duurzame winkelbeleving op de kaart zetten en retail een nieuw gezicht geven, door een unieke ervaring aan te bieden die volledig aansluit op de wereld van morgen."

Voor meer informatie:
TOMO
hello@tomo.nl 
www.tomo.nl  

Publicatiedatum: