"Het verschil in kosten bij de teler is zo’n 45 cent, omdat de teelt nou eenmaal duurder is. Maar in de supermarkt is het prijsverschil tussen biologische en niet-biologische doperwten wel ruim twee euro per kilo product. Het gaat vier of vijf keer over de kop. Dat verschil is niet te verklaren. Onze indruk is dat de supermarkten biologische producten extra duur maken", vertelt biologische teler Alex van Hootegem tegen AD.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
"Als retailers kritisch gaan kijken naar het assortiment, ontstaat er veel ruimte voor innovaties"
-
Mondra en ImpactBuying werken samen aan inzicht in uitstoot per product
-
Ekoplaza kijkt niet alleen naar producten, maar naar de onderneming erachter
-
Exki ambieert expansie in Vlaanderen
-
Jumbo benoemt Hendrik Jan Roel als CFO
-
AGF leidt biologische omzet in supermarkten
-
Druiven voor 14 euro? Slaat ultraluxe bio-supermarkt ook in Nederland aan?
-
"Er leeft nog zoveel onduidelijkheid over biologisch in de retail"
-
Van Onze Grond breidt snel uit naar meer supermarkten
-
Ekoplaza ontbreekt op Superlijst Groen 2025