Seepje krijgt kapitaalinjectie van € 4,2 miljoen

Het Nederlandse duurzame was- en zeepmerk Seepje heeft € 4,2 miljoen aan kapitaal opgehaald bij ABN AMRO Sustainable Impact Fund (ABN AMRO SIF) en Fair Capital Impact Fund. Met dit kapitaal wil de snelgroeiende Haagse onderneming haar positie in Nederland en België versterken door middel van een uitbreiding in het aanbod van duurzame zeepproducten. Ook wil Seepje verder internationaliseren en haar maatschappelijke impact vergroten met meer echt duurzame innovaties in het schap.

Impact vergroten
Seepje werd in de afgelopen vijf jaar maar liefst tien keer zo groot. Zij zet met deze investering in op een aanhoudende jaarlijkse groei van tenminste vijftig procent. De duurzame missie moet daarbij de doorslag geven: "Een schone toekomst, daar willen we naartoe! Dat kan alleen als we samen snel verduurzamen. Zo willen we weg van vervuilende huishoudelijke en persoonlijke verzorgingsproducten, vol met onnodige fossiele ingrediënten. Met deze kapitaalinjectie kunnen we het meest impactvolle zeepmerk van de wereld worden", zegt Jasper Gabriëlse, medeoprichter van Seepje. "Onze investeerders helpen daarbij niet alleen met geld, maar ook met het transparanter maken van onze aanvoerketen door een verdere professionalisering van onze impactmetingen en -rapportages. Zo kunnen we onze impact nog verder vergroten! Daarbij willen we een positieve impact op alle betrokkenen realiseren, bijvoorbeeld door eerlijke prijzen te betalen aan het begin van de keten. We dagen andere marktpartijen uit ons voorbeeld te volgen."

Seepje haalde eerder kapitaal op bij impactinvesteerders, zoals DOEN Participaties, opgericht door de Nationale Postcode Loterij en Fair Capital Impact Fund uit Muiden. En nu ook het ABN AMRO Sustainable Impact Fund, tegelijk met een extra investering door Fair Capital Impact Fund.

Nieuwe markten
Met de kapitaalinjectie van deze leidende impactinvesteerders gaat Seepje haar positie in bestaande markten Nederland en België verder uitbouwen, alsook nieuwe markten verder verkennen. Zo verwacht Jasper bijvoorbeeld dat zijn bedrijf na een succesvolle introductie in Zwitserland ook daar fors gaat groeien: "Onze impactvolle innovaties, zoals de recente introductie van Handzeep met navullingen, zorgen onder meer voor CO2-reductie in de gehele keten en een reductie van plastic afval. Samen met het gebruik van meer dan 99,8% natuurlijke ingrediënten maakt dat ons tot de meest duurzame keuze in het schap. We gaan ervoor zorgen dat nóg meer mensen met Seepje voor een schone toekomst gaan, ook buiten onze eigen landsgrenzen." 

Voor meer informatie: www.seepje.nl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.