Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Vriendinnen duiken in 'mindfully crafted wines'

Tholen - Drie vriendinnen hebben eind september het merk viaVIÑA gelanceerd. Leonie Rotermundt, Janneke Rutten en Sylvia Vroklage willen natuurzuivere, biologische wijn beschikbaar maken voor iedereen. De webshop ging 21 september live, na 1,5 jaar voorbereiding. De wijncollectie van viaVIÑA bestaat op dit moment uit twee selecties: Walk in the Woods en Beautiful Breeze. En daar blijft het zeker niet bij. "We zijn bezig met een Cava voor Pasen. Verder werken we aan een Riesling en Rhone. En we willen graag Zuid-Afrika met nieuwe oogst van februari toevoegen", vertelt Sylvia.

De onderneemsters achter viaVIÑA vinden bewust genieten belangrijk, maar toen ze op zoek gingen naar 'de perfecte wijn' - echt lekker en tegelijk ook beter voor mens, natuur en gezondheid - moesten ze hard zoeken. "Daarom besloten we het zelf te gaan maken: een goede, eerlijke wijn zonder onnodige toevoegingen. We willen een ander geluid laten horen. Dit kan door de massaproductie de rug toe te keren en samen met onze wijnboeren de liefde voor het maken van zo’n mooi natuurproduct terug te brengen. We kennen elkaar uit een ondernemersclub en besloten onze kennis en krachten te bundelen om samen onze 'mindfully crafted wines' te gaan maken. Janneke heeft haar sporen verdiend als wijnmaker en al ruim 20 jaar ondernemer in de biologische en fairtrade wijnwereld met haar bedrijf Intense Wines en Leonie en ik hebben ruime ervaring in e-commerce, branding en content."

De twee selecties: Beautiful Breeze en Walk in the Woods.

Wat verstaan ze precies onder 'mindfully crafted wine'? Sylvia: "Al onze wijnen matchen bij onze viaVIÑA-garanties en zijn ook nog eens lekker. 'Mindfully crafted' betekent voor ons dat het gaat om natuurzuivere biologische wijn die geen toegevoegde suiker bevat, een laag sulfietlevel heeft en vegan is. Naast dat er geen suiker aan de wijnen wordt toegevoerd, zijn de wijnen bijna helemaal droog vergist en zit er daardoor minder dan 1 gram suiker in de wijn. Daar komt bij dat het met respect voor onze natuur en planeet gemaakt wordt. Wij werken alleen samen met wijnboeren die een gezonde, biodiverse wijngaard hebben en biologische druiven telen." viaVIÑA werkt volgens fair trade principes, benadrukt ze. "Wij maken ons sterk voor true pricing en willen samenwerken met blije boeren en medewerkers. Wij willen vertellen wat er in wijn zit en wat er vooral niet in zit."

De eerste maanden zijn naar tevredenheid verlopen, geeft Sylvia aan. "We hebben veel enthousiaste reacties gekregen en veel 'early adoptors' hebben onze wijnen uitgeprobeerd. Daarbij ontvingen we ook mooie reacties op onze wijnen. Hetgeen wij erg belangrijk vinden want de wijnen moeten niet alleen beter zijn voor de wijnliefhebber, maar ook heel lekker zijn. Nu is het bouwen van naamsbekendheid met name onze focus." De wijnen zijn niet alleen in de eigen webshop verkrijgbaar. "Sinds kort schenken ze onze wijn ook in de horeca en binnenkort komen daar wijnspeciaalzaken bij die we zelf selecteren en een partnership mee aan gaan."

Voor meer informatie:
Sylvia Vroklage
viaVIÑA
Papenstraat 26
7411 ND Deventer
087 7844819
info@viavina.nl 
www.viavina.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven