"Origineel product met een heel doordacht verhaal"

Bio-softdrink Razzle maakt de stap naar Nederland

Tholen - Razzle is nieuw op de Nederlandse markt. De biologische softdrink die bestaat uit een combinatie van fruitsap, milde kombucha en een kruidige toevoeging is sinds begin deze week exclusief bij Mont Blanc Foods verkrijgbaar. Het drankje bevat geen toegevoegde suikers en is laag in calorieën. Er zijn drie varianten: Appel-Citroen-Jeneverbes, Mandarijn-Citroengras en Zwarte bes-Appel-Dragon.

Op 14 en 15 maart toonde de groothandel uit Eelde Razzle voor het eerst aan het publiek op de Voorjaars Vakbeurs Foodspecialiteiten in Houten. "De reacties op de beurs waren heel goed. Er waren niet zo veel bezoekers bij die specifiek op zoek waren naar bio-producten, maar ze waren absoluut enthousiast. Een zestal winkels heeft zelfs meteen een bestelling geplaatst. We kregen erg goede reacties op de smaak", zo geeft Leo den Hamer namens Mont Blanc Foods aan.

Leo den Hamer en Hans van der Velde van Mont Blanc Foods toosten met Alain de Bruyn van Razzle op de nieuwe samenwerking. Dit gebeurde afgelopen maandag tijdens de Voorjaars Vakbeurs Foodspecialiteiten.

De komende tijd krijgen winkeliers in het natuurvoedingskanaal de kans om kennis te maken met Razzle. Met behulp van GreenSprout zullen de komende weken alle Nederlandse bio-winkels bezocht worden. "De timing hiervoor is ideaal, zo net voor het echte seizoen."

"Onder de indruk van het totaalplaatje"
Leo zag het drankje vorig jaar september voorbij komen in Biojournaal. Vervolgens heeft hij zelf contact opgenomen met de bedenkers van Razzle: Mathieu Dedecker, Alain De Bruyn en Floris Combes. "Ik ben vooral onder de indruk van het totaalplaatje. Het is een origineel product met een heel doordacht verhaal. Dat laatste las ik al in het artikel en dat wordt keer op keer bevestigd. Het drankje bevat slechts 3,5 gram suiker, geen rommel en het is eindelijk echt iets anders. Bovendien merk je dat deze mannen al heel lang in de bio-wereld werken en weten hoe ze een product moeten ondersteunen."

Een volwassen alternatief
Mathieu, Alain en Floris gingen voor een drankje met een wat meer complexe, volwassen smaak. Een verantwoord alternatief voor de bekende frisdranken. Er is volgens hen veel ruimte om iets anders te brengen, ondanks de dominantie van bijvoorbeeld cola en sinas. Ook is Razzle een goed alternatief voor mensen die minder alcohol willen drinken en daarom op zoek zijn naar een alternatief.

Razzle werd in november 2020 in de Belgische bio-winkels gelanceerd. Daar ligt dus de basis. En door het product na de heropening ook aan de horeca te leveren, willen ze meer mensen bereiken. Mathieu gaf in het interview met Biojournaal al aan dat ze ook zeker in de bio-sector actief willen blijven, omdat ze geloven dat ze via dit kanaal de bewuste consument kunnen bereiken en een verschil kunnen maken naar de toekomst.

Crowdfundingcampagne
Op AVS Oost-Vlaamse Televisie was afgelopen dinsdag een item te zien over Razzle. Daarin vertelt Mathieu Dedecker onder andere meer over de crowdfundingcampagne waarmee in een maand tijd 200.000 euro opgehaald is. 

Voor meer informatie:
Hans van der Velde & Leo den Hamer
Mont Blanc Foods B.V.
06 11198074 | 06 48686350
hans@montblancfoods.com | leo@montblancfoods.com 
www.montblancfoods.com 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven