Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Pure Goat Company zet financiering van 1,3 miljoen euro in op internationalisering

Het Nederlandse merk voor biologische babyvoeding op basis van geitenmelk, Pure Goat, haalt 1,3 miljoen euro aan financiering binnen om haar ambities op het gebied van internationalisering kracht bij te zetten.

De financiering komt van groep verschillende investeerders, waaronder FLEM global trading, een Rotterdamse export expert, en de huidige aandeelhouders Leche Investments en Finest Investments. Naast de financiële voordelen kijkt Pure Goat er ook naar uit om te profiteren van de schat aan exportkennis die FLEM met zich meebrengt.

Internationalisering
Deze nieuwe financiering zal de expansie van Pure Goat stimuleren en hen helpen de mijlpalen op hun internationaliseringsroadmap verder te bereiken. Eerste stop: Duitsland en andere lokale Europese landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, België en Frankrijk. Daarnaast is het doel om te exporteren naar Aziatische en Midden-Oosten markten, geholpen door FLEM's expertise en netwerk. 

Het merk voor biologische babyvoeding op basis van geitenmelk, werd in 2019 opgestart, met als doel een alternatief te bieden voor babyvoeding op basis van koemelk. Oprichter, Frank Dekker, en zijn managementteam, Stephanie en Lisa, hebben de Pure Goat productreceptuur zorgvuldig samengesteld met niets dan de beste ingrediënten, om zowel biologisch te zijn als een zo minimaal mogelijke negatieve impact op het milieu te hebben.

De producten van Pure Goat liggen in een aantal van de grootste schappen in Nederland; Etos en online bij supermarkten, Albert Heijn en PicNic, evenals hun eigen website.

Voor Pure Goat is biologisch niet zomaar een label; het is een gecertificeerde status die geïntegreerd is in de toeleveringsketen. De huidige uitdaging is schaalvergroting en uitbreiding naar internationale markten met behoud van deze kernwaarde. De eerste stappen in Duitsland zijn al gezet: Pure Goat is nu verkrijgbaar bij drogisterijketen Budnikowsky. De ambitie is echter om de naamsbekendheid in deze markt en daarbuiten verder te vergroten.

Lennart van Woerkom van FLEM zegt: "Bij FLEM kijken we naar scale-ups met potentie om door te breken in wereldwijde exportmarkten. Bij Pure Goat zien we een sterk product met de hoogst mogelijke kwaliteit en ingrediënten, team en visie die in staat zal zijn om merkbekendheid te vergroten in bestaande en nieuwe markten."

De samenwerking had niet op een beter moment kunnen komen voor Frank en het team. Frank stelt: "Duurzaamheid voor de planeet en voor Pure Goat als organisatie is de kern van wat we doen. Met zowel onze nieuwe als onze huidige investeerders aan onze zijde, kunnen we de volgende stap zetten in een veel langere reis met de geiten door Europa en naar Azië. Als we over de heuvels van Europa kijken, zien we gezinnen in Azië, het Midden-Oosten en de rest van de wereld die behoefte hebben aan biologische, duurzame babyvoeding."

Voor meer informatie:

Pure Goat Company
H.J.E. Wenckebachweg 123
1096 AM Amsterdam
020 2203432
info@puregoatcompany.com 
www.puregoatcompany.com 

Publicatiedatum: