Deze week vindt in Spanje de officiële lancering plaats van Sekai, een digitaal platform voor de verkoop van biologische producten. Sekai focust zich in eerste instantie op professionals, mkb-bedrijven en grote bedrijven in Spanje.
Sekai richt zich zowel op fysieke winkels die nog geen online verkoop organiseren als op reeds actieve e-commerce bedrijven die graag hun afzet een duwtje in de rug zouden geven. Met Sekai creëert een bedrijf zijn eigen online winkel in een mum van tijd, krijgt het toegang tot een breder publiek en zelfs de mogelijkheid van cross selling tussen verschillende merken.
Sekai zal 50 bedrijven selecteren die gedurende 12 maanden gratis van alle voordelen van de nieuwe marktplaats kunnen genieten.
Een bloeiende sector
De biosector blijft groeien, ook in Spanje. De gemiddelde jaarlijkse consumptie per persoon bedroeg er € 50,20 in 2019, wat 7,7% meer was dan in 2018, zo blijkt uit het rapport "Analyse van de Spaanse biosector in 2019", gepubliceerd door het Spaanse ministerie van Landbouw.
De biologische sector vertegenwoordigt 2,2% van de totale voedselconsumptie in Spanje en de uitgaven voor bio stegen met 8,4% tot € 2,363 miljard.
Dit is een uitstekende uitgangssituatie voor Sekai om de verkoop van biologische producten verder te stimuleren door bedrijven en professionals een extra afzetkanaal ter beschikking te stellen.
Bron: agroinformacion.com