Brave New Food Matchmaking Event:

Meer dan 200 matchmaking gesprekken gevoerd tussen gevestigde food-bedrijven en innovatieve startups

Tijdens het tweede Brave New Food Matchmaking Event op 14 oktober ontmoetten 30 gevestigde food-bedrijven 75 innovatieve start-ups en scale-ups met 'Healthy Food Solutions'. In totaal vonden er 200 matchmaking gesprekken plaats wat heeft geleid tot tientallen vervolgafspraken. Door start-ups en gevestigde food-bedrijven te koppelen, wil Brave New Food innovatie en de transitie naar een duurzamer en gezonder voedselsysteem versnellen. 

Open Call voor 'Healthy Food Solutions'
Afgelopen juni lanceerde Brave New Food de tweede Open Call. Deze stond geheel in het teken van het thema 'Healthy Food Solutions' met vier zoekrichtingen:

  • Gezonder dagelijks eten & snacks met een hogere voedingswaarde en/of minder toevoegingen zoals suiker, zout en vet
  • Oplossingen die gezondere keuzes en gedragsverandering makkelijker maken
  • Functionele voedingsmiddelen voor een betere algemene gezondheid, sneller herstel of betere (sport)prestaties
  • Technologische en wetenschappelijke oplossingen die de overgang naar gezondere voeding, diëten en een gezondere maatschappij ondersteunen.

159 pitches uit 25 landen
Brave New Food ontving 159 vernieuwende oplossingen van startups & scale-ups uit 25 landen. De groeiende groep van inmiddels 30+ Brave New Food partners– uiteenlopend van food-bedrijven tot investeerders en kennispartners– boog zich over alle pitches. Uiteindelijk ontvingen 75 star-tups en scale-ups een persoonlijke uitnodiging van deze partners voor het Matchmaking Evenement. Om kennis te maken én mogelijke samenwerking te bespreken.

Hybride Evenement
Het hybride evenement bracht meer dan 180 genodigden vanuit de hele wereld samen. Tijdens de inspirerende middag vonden meer dan 200 gesprekken plaats, met vele vervolgafspraken als uitkomst. Dies Oostrom, Directeur Innovatie bij Coroos, en één van de partners die live aanwezig was: "Wat me speciaal verraste waren de vele internationale connecties. Zo sprak ik met mensen uit Argentinië, Frankrijk en België. Ik denk dat we aan meer dan de helft van de gelegde contacten een vervolg zullen geven."

Vervolgafspraken
"Met alle bedrijven en ondernemers met wie ik sprak, zullen we een follow-up organiseren. Ik zie veel kansen om deze bedrijven in het stadium waarin zij nu verkeren verder te helpen", onderstreepte Sem Koolstra, Future Foods Manager bij ABN AMRO. Hij voegde hieraan toe: "Ik sprak in korte tijd zo veel gemotiveerde ondernemers met geweldige ideeën. Ik viel met m'n neus in de boter."

Succes voor startups én voor gevestigde food-bedrijven
Brave New Food is een Europees voedsel innovatieplatform dat een bruisende community van innovatieve start-ups en scale-ups verbindt aan een groeiend aantal gevestigde food-bedrijven en investeerders. Zo wordt aan start-ups toegang geboden tot bredere markten, netwerken, expertise en financiering en krijgen partners next generation food solutions gepresenteerd. "Het helpt start-ups en scale-ups enorm om dit soort bijenkomsten te hebben met mensen met meer ervaring en een beter netwerk, zodat wij als startup verder kunnen groeien", zei Walter Zantinge, co-founder van de start-up Wholy Greens.

Dit was voor Brave New Food het tweede succesvolle matchmaking evenement. Een volgende Open Call ronde is gepland in januari 2022, dus stay tuned!


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter Instagram

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven