Brood, jong belegen kaas, eieren, roomboter, koffie, wijn, appels, tomaten en pindakaas. Allemaal biologisch maar uit verschillende supermarkten. Wie verkoopt de lekkerste en hoe zit het met het prijsverschil? In een artikel van Volkskrant worden deze producten vergeleken. De producten werden gekocht bij Albert Heijn, Plus, Lidl, Jumbo, Ekoplaza en Odin. De resultaten zijn wisselend. Niet alleen zijn niet alle producten overal verkrijgbaar, ook qua smaak komt er niet een supermarkt als beste uit de test. De Weerribbenboter die bij Odin werd gekocht is de torenhoge favoriet ."Daar kan ik een bad in nemen". De prijsverschillen zijn soms aanzienlijk. "Wie lekker maar wel betaalbaar bovenaan de prioriteitenlijst heeft staan, is beter af met cherry picking bij de verschillende supermarkten", luidt de conclusie.
Gerelateerde artikelen → Zie meer
-
Odin werkt aan continuïteit in de biologische plantensector na stoppen Jongerius
-
"Als retailers kritisch gaan kijken naar het assortiment, ontstaat er veel ruimte voor innovaties"
-
Mondra en ImpactBuying werken samen aan inzicht in uitstoot per product
-
Ekoplaza kijkt niet alleen naar producten, maar naar de onderneming erachter
-
Jumbo benoemt Hendrik Jan Roel als CFO
-
AGF leidt biologische omzet in supermarkten
-
Druiven voor 14 euro? Slaat ultraluxe bio-supermarkt ook in Nederland aan?
-
"Er leeft nog zoveel onduidelijkheid over biologisch in de retail"
-
Van Onze Grond breidt snel uit naar meer supermarkten
-
Ekoplaza ontbreekt op Superlijst Groen 2025