"Willen hiermee echt de voedingsindustrie opschudden"

'Game changing' voedingsmerken bundelen krachten in SUPER-markt

Tholen - Meer dan 45 onafhankelijke, Nederlandse (voedings)merken hebben de krachten gebundeld om te laten zien dat er een beter alternatief is voor veel 'ouderwetse' producten in de huidige supermarktschappen. Zij openen morgen (3 september), als onderdeel van een landelijke campagne, de SUPER-markt van de toekomst waar ze nieuwe en duurzamere alternatieven aanbieden. De pop-up winkel is te vinden aan de Herenstraat 12 in Amsterdam en is geopend van 3 tot en met 19 september.

Producten met elk een duurzame missie
De SUPER-markt is een initiatief van Sunt. In de winkel liggen ook diverse bio-producten, maar zeker niet alle merken hebben biologische producten in hun aanbod. Brand Manager Annabel Hoogendoorn vertelt desgevraagd dat ze bewust voor een mix gekozen hebben. "We bieden nieuwe spelers met betere producten een podium waarmee we echte verandering teweeg kunnen brengen. SUPER-markt vormt een front van merken met uiteenlopende missies met gezamenlijk hetzelfde doel. We zijn dus niet gefocust op alleen vegan of alleen biologisch. Ook merken die reststromen gebruiken in de producten zijn bijvoorbeeld welkom. En merken die staan voor een eerlijke keten. Ieder product in deze winkel heeft dus eigenlijk een eigen duurzame missie."

"Voedingsindustrie opschudden"
Annabel geeft aan dat Sunt de merken zelf benaderd heeft. "The word is out en nu krijgen we nog veel aanvragen binnen. De winkel ligt al vol, maar uiteraard zijn we blij met deze reacties. We willen hiermee echt de voedingsindustrie opschudden. En aan de consument laten zien hoe makkelijk en smakelijk impact maken kan zijn."

Bij Sunt zijn ze er van overtuigd dat de consument nog vaak de macht van het boodschappenlijstje onderschat. Ook is het zo dat alternatieven (nog) niet overal verkrijgbaar zijn. In de SUPER-markt liggen merken die gaan voor eerlijke lonen voor boeren, vis zonder bijvangst, het welanten van palmolie, meer plantaardig eten, het tegengaan van verspilling, noem maar op.

Abert Heijn is partner van de SUPER-markt. Meer dan 15 van de merken die in de SUPER-markt liggen, zijn al verkrijgbaar bij Albert Heijn en Sunt hoopt dat er mede dankzij deze campagne nog meer zullen volgen.

Max's Mints is één van de deelnemende merken. Floor van der Steen tilde gisteren op LinkedIn al een tipje van de sluier op.

Een andere bio-deelnemer is Farm Brothers. Tjebbe van Meeteren reageert als volgt: "Zeker niet iedereen is bio, maar iedereen maakt wele cht verschil op diverse manieren en wij zijn er trots op dit te kunennd oen met al deze andere merken."

Een overzicht van alle deelnemende merken:

SUNT Food
Moyee Coffee
Mister Kitchen
Lazy Vegan
Fish Tales
Grünten
Max's Organic Mints
SKOOP ijs
Magie Creations - BrewBar
Seamore
The LEKKER Company
Wild West Land
Smyle
Farm Brothers
Willicroft
Yogi Yousef
Wilder Land
Boon Food
Mayoneur
BeLeaf
Snack with benefits
Handsoff
Be Frank
The Lickin company
Marcel's green soap
Chocolate makers
Dano bio
Verspilling is verukkelijk
Candy converters
De fruitmotor
Donny craves
GRO together
Instock
Intelligentfood
Pineut
The Ketchup Project
Van eigen deeg
Wholy Greens
Yespers
Botanic bites
Reflower
Fruitfunk
De Prael
De Koekfabriek
De Kleine Keuken
Rotterzwam

Voor meer informatie:
Annabel Hoogendoorn
SUNT Food
06 34734129
annabel@wechangethegame.nl 
www.wechangethegame.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven