Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Onafhankelijke certificering bevestigt milieustrategie van discounter

Norma als eerste discounter gecertificeerd als Green Brand Germany

Foodretailer Norma uit Nürnberg werd als eerste Duitse discounter onderscheiden met het Green Brand keurmerk. Dit garandeert gecontroleerde, ecologisch duurzame kwaliteit en onderstreept de duurzaamheidsstrategie van Norma, die in een omvangrijke controle- en certificeringsprocedure met het Green Brand keurmerk bevestigd werd.

"Norma kon een goede, transparante en effectieve duurzaamheidsstrategie aantonen, die diep in het bedrijf en bij de medewerkers verankerd is. We zijn blij dat na het exclusieve eigen merk BIO SONNE nu ook het gehele bedrijf Norma gecertificeerd is en daarmee bewijst dat milieu- en prijsbewustzijn elkaar niet uitsluiten", aldus Norbert Lux, directeur van de Green Brand organisatie.

Foto: Norma

Samenhangend concept met ambitieuze doelen
In een omvangrijke en uitgebreide validatieprocedure kon de levensmiddelhandelaar uiteenzetten welke stappen onder andere op het gebied van Corporate Social Responsibility (CSR), energiebesparing, bronmanagement en milieubescherming reeds gerealiseerd werden en welke verdere maatregelen gepland zijn. Alles bij elkaar lukte het daarbij om de vereiste standaard duidelijk te overtreffen: "We zijn blij dat Green Brand onze grote inspanningen en ambitieuze doelen onderscheiden heeft. Duurzaamheid neemt bij Norma van oudsher een belangrijke plaats in en we zien dit als een bevestiging van onze tot nu toe ingeslagen weg, die we consequent verder zullen vervolgen", zegt Norma bestuursvoorzitter Gerd Köber.

Voorbeelden van het duurzaamheidsoffensief van het bedrijf uit Neurenberg zijn er daarbij rijkelijk. Zo wordt er bij ieder product in het assortiment onderzocht of er bij de productie, het transport en de verpakking bronnen bespaard kunnen worden ten gunste van het milieu. Dit leidde al tot een duidelijke reducering van het plastic afval.

Publicatiedatum: