"De Brexit creëert ook nieuwe mogelijkheden"

Dertig kilo zeep als symbool voor bulktrend

Tholen - Op zoek naar een mooie en lekker geurende eye catcher voor in je schoonheidssalon? Wat dacht je van een Alleppozeep van 30 kilogram? Yaviva heeft deze opvallend grote zeep van ALEJO in het assortiment opgenomen. "Dit is meer als grapje bedoeld, maar het kan natuurlijk een mooie eyecatcher voor in je salon zijn, ter waarde van 995 euro", vertelt Pieter Hofland, eigenaar van de groothandel in natuurlijke cosmetica.

Meer in bulk
Dit grote stuk zeep past goed bij de trend richting bulkproducten die Pieter ziet. "De vraag naar bulkproducten is zeker groeiende. We zien dan ook dat merken zich deels op bulk gaan richten. Bulk is interessant voor verpakkingsvrije en verpakkingsarme winkels. Daarheen zien we een kleine verschuiving."

Verduurzaming verpakkingen
Hij merkt ook dat steeds meer producenten investeren in de verduurzaming van hun verpakkingen. "Vrijwel alle merken zijn bezig om hun verpakkingen te verduurzamen. Ze kiezen voor glas, minder plastic of zelfs geen plastic. En wat te denken van gerecyclede materialen? Het product zelf is heel natuurlijk, dat maakt de duurzaamheid van het materiaal waarin het verpakt zit ook steeds belangrijker."

Toch zijn er nog altijd producten waarbij plastic niet helemaal weg te denken is. "Een goed voorbeeld daarvan is de mascara. De verpakking hiervan heeft aan de binnenkant altijd nog een beetje plastic nodig. En veel flessen hebben vaak nog wel een plastic dop, al merken we hierin ook een verschuiving naar metaal."

Vrijwel alles online
Yaviva levert aan een zeer divers pallet aan klanten, waaronder retail, e-tail, salons en therapeuten. Via de eigen webshop SoloBioMooi komen de producten ook rechtstreeks bij de consument terecht. De vraag naar natuurlijke cosmetica is in coronatijd zeker toegenomen, vertelt Pieter. "Het is gedurende een aantal maanden een gekkenhuis geweest hier vanwege de grote online vraag. Toen de salons gesloten waren, vond een bizarre verschuiving plaats naar vrijwel alleen online klanten. Eind februari veranderde dat toen de versoepelingen doorgevoerd werden. Ook merk ik dat steeds meer shops zelf in online investeren. Toen de lockdown begon besloten velen daarmee aan de slag te gaan."

"Brexit creëert nieuwe mogelijkheden"
Rond het bedrijf zelf is ook een interessante ontwikkeling gaande, meent de ondernemer. Sinds een aantal jaar vertegenwoordigt Yaviva enkel nog Europese merken. Voor de meeste merken gaat het om een samenwerking voor de Benelux. Maar sinds Brexit vertegenwoordigt de groothandel in natuurlijke cosmetica de merken Balm Balm, Oils of Heaven, Glossworks en Walden zelfs voor heel Europa. "Deze merken zochten één partij in 'Euroland' en zijn daarvoor bij ons terecht gekomen. Wij verdelen de producten weer over de andere distributeurs. Een fijne ontwikkeling, zo zie je maar dat de Brexit ook nieuwe mogelijkheden creëert", vertelt hij.

Voor meer informatie: info@yaviva.nl en www.yaviva.nl 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven