Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Oprichters Adyen en Just Eat Takeaway steken €30 miljoen in onlinesupermarkt Crisp

Online supermarkt Crisp heeft in een nieuwe financieringsronde 30 miljoen euro opgehaald. Het langetermijnperspectief van het recent benoemde 'cool brand' heeft ook op internationale tech-investeerders grote aantrekkingskracht. Een sprekende nieuwe naam binnen de groeiende groep aandeelhouders is Target Global. Bao-Y Van Cong,
Investment Director bij Target Global zegt: "Crisp bouwt een technologisch platform van wereldniveau, dat van waarde is voor grote groepen consumenten. We zijn onder de indruk van het merk én het team."

Crisp wist in korte tijd opnieuw hoogwaardige fondsen uit binnen- en buitenland voor zich te winnen met de bouw van een blijvende oplossing voor de valkuilen van traditionele online supermarkten. Naast Target Global, met een sterk track record op het gebied van digital marketplaces en supply chain technologie, kiest ook Keen Venture Partners voor de drastisch kortere voedselketen van Crisp. Verder participeren Nederlandse topondernemers zoals oprichters van Just Eat Takeaway.com en Adyen in deze ronde, en hernieuwen ook bestaande aandeelhouders waaronder Opportunity Partners hun  steun.

Robert Verwaayen, partner bij Keen Venture Partners: "Het is indrukwekkend hoe Crisp met onderscheidende, zelf ontwikkelde technologie een radicale verkorting van de keten mogelijk maakt, ten gunste van klanten en producenten die zich sterk verbonden voelen met het merk."

"Gezonde groei van een gezond bedrijf"
De nieuwe kapitaalinjectie wordt vooral gestoken in duurzame voortzetting van de huidige aanpak. "Groei betekent voor ons in alle opzichten het neerzetten van een gezond bedrijf", zegt Tom Peeters, CEO van Crisp. "Gezond in termen van ons aanbod, dat vers en in het seizoen eten voorop stelt. Maar ook als verantwoordelijke organisatie en de plek die we innemen in de samenleving. Onze dromen zijn groots als het gaat over het ontwikkelen van slimme en duurzame technologie. En onze houding is simpel: we doen het gewoon, met een groeiend team maar nog steeds overzichtelijk qua grootte. Dat we ook voor de volgende fase investeerders aantrekken die geloven in onze missie en deze aanpak, sterkt ons in die houding." En dus wordt er vooral geïnvesteerd in het verstevigen van de basis onder de groei:
de uitbreiding van het 100% elektrische wagenpark, een forse toename van een doordacht assortiment, en digitalisatie van de gehele supply chain.

Winstgevend per bestelling
Crisp is minder dan drie jaar geleden opgericht door drie vrienden die als missie hebben om meer mensen, waaronder hun eigen gezinnen, beter te laten eten. In 2020 groeide Crisp ruim zeven keer in omzet. Inmiddels heeft Crisp meer dan 500 werknemers in dienst en draagt
daarmee bij aan de werkgelegenheid in de regio Amsterdam en bij toeleveranciers in de rest van het land. Meer dan 85% van de omzet komt van terugkerende klanten en sinds een jaar is het bedrijf blijvend winstgevend per bestelling. Daarmee kunnen klanten én makers, telers en kwekers nu al uitzien naar een langdurige band.

Voor meer informatie: service@crisp.nl en www.crisp.nl 

Publicatiedatum: