Het coronavirus heeft de wereld flink opgeschud en vraagt op vele manieren om omdenken. Zo ook bij Bio Futura, ontwikkelaar en distributeur van biobased en composteerbare verpakkingen voor de horeca. Een grote afzetmarkt voor het bedrijf was de evenementenbranche, die door het coronavirus volledig stil kwam te liggen. Bio Futura verlegde haar focus naar takeaway en to-go-verpakkingen. En met succes, blijkt uit een klantartikel van CTS Group.
"Zoals veel andere bedrijven kwamen we in maart vorig jaar in een stevige crisis terecht waarbij een groot deel van de omzet wegviel. Maar ook ontstonden er nieuwe mogelijkheden", vertelt Wouter Moekotte. "In verband met de sluiting van de horeca groeide het aanbod afhaal- en to-go-maaltijden explosief. Die moeten verpakt worden, het liefst zo duurzaam mogelijk. Voor ons een uitgelezen kans. Nu draait vrijwel onze volledige omzet op deze tak van sport. Daarnaast hebben we de omslag gemaakt naar een puur b2b online groothandel gericht op takeaway en delivery verpakkingsproducten."
Bron: CTS Group
Voor meer informatie: www.biofutura.com