Eigen huismerk goBIO

Poolse retailer Biedronka verkocht 44% meer bio-groenten

Poolse consumenten zijn steeds vaker op zoek naar biologische producten in de supermarkt, vooral als het lekker en betaalbaar is. Retailer Biedronka wil aan die vraag voldoen met een breed scala aan producten die onder het eigen merk goBIO op de markt worden gebracht. De klanten van de keten zijn al vertrouwd met de blauwe bessen, wortelen, uien, aardappelen en champignons die onder dit label worden verkocht. Nu breidt goBIO uit met seizoensgebonden Poolse biologische appelen.

Biologische producten worden steeds meer een trend. Alleen al in het eerste kwartaal van 2020 steeg de omzet van biologische groenten in de winkels van de keten met 44% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar en bij biologisch fruit was er een stijging van 34%.

"Wij leveren alle Biedronka-klanten producten van hoge kwaliteit, waaronder biologische, die goede eetgewoonten en de bescherming van de planeet bevorderen. Tegelijkertijd garanderen we altijd de meest aantrekkelijke prijzen. De uitbreiding van het assortiment dat onder het goBIO-label wordt verkocht, is het resultaat van onze samenwerking met een geselecteerde groep van gecertificeerde biologische tuinbouwbedrijven, dus we ondersteunen op die manier ook de ontwikkeling van de Poolse tuinbouw", zegt Marek Walencik, directeur van de groenten- en fruitafdeling van Biedronka.

Bron: ddb24.pl


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven