Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Holland & Barrett viert 150-jarig bestaan met nieuwe uitstraling

Holland & Barrett is al 150 jaar actief op de Europese markt en mag zich met trots de oudste en grootste health retailer van Europa noemen. Met ruim 1.600 winkels in 18 landen wereldwijd, waarvan 202 winkels in Nederland en 30 in België, blijft Holland & Barrett steeds verder groeien, zowel met fysieke winkels als online. Het 150-jarige bestaan wordt gevierd met een nieuw logo, een nieuwe winkeluitstraling en innoverende producten.

Geschiedenis
Holland & Barrett opende in 1870 haar eerste deuren in het Verenigd Koninkrijk met het verkoop van voedingsmiddelen en kleding. Het bedrijf breidde zich verder uit en opende in 1994 haar 400e winkel. 20 jaar later, in 2014, werd de 1000e winkel in Manchester geopend. Sinds de overname van De Tuinen in 2003 is Holland & Barrett ook actief op de Nederlandse markt, intussen zelfs al met meer dan 200 winkels. Na de rebranding van De Tuinen naar Holland & Barrett in 2015 heeft Holland & Barrett het totale assortiment bestaande uit supplementen, voeding, beauty en sportproducten flink uitgebreid. Het merk is continu op zoek naar nieuwe, innovatieve en kwalitatief hoogstaande producten. Daarnaast blijft Holland & Barrett het winkelconcept constant innoveren en verduurzamen.



Wat maakt ze onderscheidend?
De kracht van Holland & Barrett wordt gehaald uit de natuur. Alle producten zijn ontwikkeld op basis van natuurlijke ingrediënten, die de consument zich goed laat voelen; Gezond van binnen en stralend van buiten. Holland & Barrett streeft naar het stap voor stap verduurzamen van het assortiment. Voor het 'Clean Beauty' assortiment werkt het merk uitsluitend met producten die hun oorsprong in de natuur vinden, geen irriterende stoffen voor de huid bevatten en vrij zijn van microplastics. Het 'Zero Waste' assortiment bevat daarnaast producten die geen onnodig afval achterlaten. Met deze innovaties speelt Holland & Barrett in op de steeds meer bewust wordende consument, die waarde hecht aan een vegan, cruelty-free, clean en plastic-free lifestyle. Momenteel bestaat een steeds sterker groeiend deel van het beauty aanbod uit 'Zero Waste' producten, met het streven dit verder uit te breiden. De derde kracht waar Holland & Barrett zich sterk mee maakt en wat in al die jaren onveranderd is gebleven: de deskundigheid van haar medewerkers. De consument kan er altijd terecht voor een compleet en persoonlijk advies. Alle medewerkers van Holland & Barrett worden intern geschoold op het gebied van natuurlijke gezondheid, verzorging en voeding en lopen verschillende opleidingstrajecten door om hun kennis verder te verbreden.



150 jaar: een nieuw concept met een nieuwe uitstraling
Om het 150-jarig bestaan van het merk te vieren, vernieuwt Holland & Barrett ook haar logo en winkelconcept. Inmiddels zijn er 7 volledig vernieuwde winkels te bewonderen in Nederland (Amsterdam Ferdinand Bolstraat, Den Bosch Pensmarkt, Den Haag Fahrenheitstraat, Deventer, Katwijk, Rotterdam Alexandrium en Utrecht Hoog Catherijne) en komend jaar zullen er nog een flink aantal volgen. Met het vernieuwde winkelconcept wil Holland & Barrett meer warmte en vriendelijkheid en rust uitstralen, mede door gebruik te maken van planten en natuurlijke materialen zoals hout. Het nieuwe logo en het gebruik van een nieuwe '&' teken in de vorm van een hart, reflecteert de liefde voor natuurlijke ingrediënten en de goede werking ervan op de gezondheid en het uiterlijk.

Marc Estourgie, Algemeen Directeur Holland & Barrett Benelux (foto rechts): "150 jaar jong en innovatief en relevanter dan ooit, zo zou ik Holland & Barrett willen samenvatten. Het is een bijzonder jaar waarin nog meer klanten zich bewust zijn van de kracht van een goede gezondheid en ons weten te vinden om hen daarbij te helpen. Het is voor de Nederlandse tak een extra speciaal jaar, want niet alleen bestaat Holland & Barrett 150 jaar, maar ook vieren we dat precies 40 jaar geleden De Tuinen is opgericht. Het beste uit beide werelden vind je terug in ons nieuwe winkelconcept."

Voor meer informatie: www.hollandandbarrett.nl 

Publicatiedatum: