Dirk Schnellen:

"De meeste producten die een rol spelen zijn nog te duur om impact te hebben"

Ondernemers bouwen de toekomst, maar hoe ziet die toekomst er uit? En wat moet er gebeuren om die toekomst te creëren? Dirk Schnellen ontwikkelt voedingsproducten met impact zoals Upside en Pianta Pasta en is ook een van de oprichters van Brandplant waarmee ze verantwoorde producten vanuit heel de wereld in de Benelux introduceren. In een artikel van Rotterdamse Jongensdromen vertelt hij over zijn visie op de toekomst en hoe zij hier met hun producten in bijdragen.

Wat is jouw visie op een ideale wereld?
Dirk: "Een sociaal economische omgeving creëren waarin iedereen op zijn manier kan genieten en momenten van blijdschap en geluk kan hebben zonder de planeet te veel te belasten."

Hoe wil jij herinnerd worden?
"Voeding speelt een grote en dagelijkse rol, zowel economisch als sociaal. Als ik een bijdrage kan leveren met het introduceren van producten die hier een positieve rol in spelen en daarmee mensen momenten geven van blijdschap en geluk met minimale impact op het milieu, dan heb ik mijn doel bereikt. Ten eerste doen we dit door middel van het helpen van corporate organisaties met het naar de markt brengen van dergelijke producten. Daarnaast ontwikkelen we zelf producten met impact en zijn we op zoek naar verantwoorde producten die we kunnen helpen met introductie in de Benelux. Ik wil de boeken in als co-founder van Brandplant 'de plantbased Benelux distributeur' en Pianta Pasta 'de plantbased complete maaltijdsaus'.

Wat zijn de huidige uitdagingen in jouw sector?
"De meeste producten die een rol spelen zijn nog te duur om impact te hebben. Schaal, regelgeving en acceptatie spelen hierin een grote rol. Samen kunnen ze de toekomst veranderen. Wij proberen bij te dragen door verantwoorde producten naar de markt te brengen die toegankelijk zijn voor een grotere groep consumenten. Om deze te schalen zoeken we partners die in ons investeren en klanten die samen met ons willen bouwen."

Welke innovatie in het afgelopen jaar heeft op jou de grootste impact gehad? 
"Ik ben onder de indruk van de groeiende focus van food producten met een verantwoord karakter. Er worden heel veel fantastische producten bedacht en ontwikkeld met veel passie. Het is jammer dat ze vaak klein blijven. Als er een platform komt waarmee deze producten sneller schaal kunnen maken, dan zou de impact ervan kunnen versnellen."

Wat onderscheidt jou van je concurrentie?
"Wij onderscheiden ons van de concurrentie daar we als team elkaar complementeren. Wij weten precies wat we moeten doen zonder elkaar daar elke dag over te spreken. We hebben veel kennis van de route to market en weten wat ons uiteindelijke doel is. We kennen onze klanten en de klanten van onze klanten. En we hebben gezamenlijk meer dan 50 jaar ervaring."

Welke vaardigheden zijn cruciaal om je ondernemersdromen te realiseren?
"Gedrevenheid, varen op intuïtie, doen wat goed voelt, open minded, energiek en niet bang om te leren! Zo lang je maar de dingen doet waar je energie van krijgt en waar je niet tegenop ziet als je in de ochtend uit je bed komt, dan kun je je eigen ideale toekomst realiseren!"

Bron: Rotterdamse Jongensdromen


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven