SPAR Natur*pur viert 25-jarig jubileum als nr. 1 bio-merk in Oostenrijkse retail

Ter ere van het 25-jarig jubileum geeft het eigen bio-merk van de Oostenrijkse retailer SPAR zichzelf een cadeau. In het afgelopen jaar was SPAR Natur*pur met 471 miljoen euro omzet voor het eerst het sterkste bio-merk in de Oostenrijkse retail. Aan dit succes hebben duizenden Oostenrijkse bio-boeren bijgedragen, evenals Oostenrijks populairste presentatrice Mirjam Weichselbraun als reclame-icoon en de samenwerking met de ÖSV-skisterren Hannes Reichelt en Michael Matt. De start van het jaar maakt SPAR hoopvol om in 2020 de historische grens van een half miljard euro omzet met SPAR Natur*pur producten te bereiken.

SPAR is niet alleen marktleider in de eerste vier maanden van het jaar 2020, maar neemt ook de toppositie in wat betreft de omzet onder de bio-merken. SPAR Natur*pur is met een jaaromzet van 471 miljoen euro in 2019 opgeklommen tot het grootse bio-merk van Oostenrijk. Concreet is SPAR Natur*pur in de afgelopen twaalf jaar gemiddeld 16 procent per jaar gegroeid, zo ook in 2019. In de eerste vijf maanden van het jaar 2020 lag de omzetgroei zelfs op 27 procent, wat SPAR-bestuursvoorzitter dr. Gerhard Drexel hoopvol maakt: "We zullen dit jaar de historische omzetgrens van een half miljard euro met SPAR Natur*pur-producten overschrijden. Dat had vijfentwintig jaar geleden bij de introductie van de eerste tien bio-zuivelproducten niemand verwacht.“ Tegenwoordig omvat SPAR Natur*pur 1.050 producten en stuurt daarmee de meeste producten bij aan het omvangrijke bio-aanbod van SPAR met meer dan 3.500 producten.

Succesfactoren lokaliteit en marketing
SPAR-bestuursvoorzitter dr. Gerhard Drexel schrijft dit succes toe aan verschillende factoren: "Aan de ene kant zetten we heel duidelijk in op lokaliteit. Bij SPAR Natur*pur hebben Oostenrijkse leveranciers bij dezelfde kwaliteit altijd voorrang. Circa 10.000 Oostenrijkse bio-telers leveren de grondstoffen voor ons bio-eigenmerk en we werken intensief samen met Bio Austria, de grootste Oostenrijkse bio-vereniging. Aan de andere kant hebben we Oostenrijks populairste reclamesterren voor SPAR Natur*pur gewonnen. Mirjam Weichselbraun, die onlangs weer tot de populairste TV-presentatrice bekroond werd, staat sinds veertien jaar voor ons merk. De samenwerking met de Oostenrijkse skivereniging en de Oostenrijkse skisterren Hannes Reichelt en Michael Matt gaat dit jaar het tiende jaar in. De beste productkwaliteit en lokale partnerschappen met producenten, gepaard met een sympathiek merkoptreden, zijn een onfeilbaar succesconcept."

Voor meer informatie: www.spar.at 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven