Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Rude Health groeit dankzij samenwerking met winkeliers

"We willen een zekere 'boldness' uitstralen"

Tholen – Het Britse merk Rude Health valt graag op. Iets wat duidelijk te zien is aan de verpakking. "We willen een zekere 'boldness' uitstralen. Dit past bij het merk. Wat ons merk naar mijn mening zo sterk maakt, is dat we de energie van de oprichters niet verliezen. Rude Health staat voor pure producten. Hierin doen we geen concessies want de producten bevatten geen ingrediënten die je niet in je lijf hoort te stoppen. En wij zijn er van overtuigd dat je mooie producten krijgt wanneer je de ingrediënten laat spreken", vertelt Karlijn Audenaerde.



Karlijn is sinds 2015 vanuit Nederland werkzaam voor Rude Health. "Ik viel voor het uiterlijk van het merk en belde het nummer op de verpakking. Stomtoevallig bleek dat oprichter Nick de volgende dag in Nederland zou zijn om zelf havermout te 'samplen' bij Marqt." Ze besloot te gaan kijken naar zijn sampling en de rest is geschiedenis. "Niet lang daarna bezocht ik de locatie in Londen en ontdekte daar nog meer over de onconventionele manier waarop ze dit merk hebben opgebouwd. De basis voor onze innovaties is voornamelijk gevoel en dat is tot op de dag van vandaag hetzelfde gebleven. Hierdoor pakt niet alles goed uit, maar dat geeft niks. Een voorbeeld daarvan is onze 'naked barley', ofwel kale gerst. Een heel mooi en lekker product, maar het past niet zo goed bij onze uitstraling omdat we toch meer gericht zijn op de lichtgroene consument."

Karlijn.

In de begintijd focuste Karlijn op proeverijen bij Marqt, de eerste klant in Nederland. "Dit om de consument te kunnen begrijpen en te ervaren wat zij van onze producten vonden. Van daaruit ontstonden contacten met andere retailers en merken. Ook investeerde ik in meer zichtbaarheid via social media. Na uitbreiding van ons team ontstond er ruimte voor deelnames aan beurzen, waar we veel meer over het merk konden vertellen."

Ze geeft aan zeer tevreden te zijn met de positie van Rude Health op de Nederlandse markt. "De loyaliteit aan ons merk in Nederland is groot. We hebben een duidelijk herkenbare look en mensen zijn weg van de smaak van onze producten. Wanneer mensen het proeven, zijn ze overtuigd. Daarom is het ook superbelangrijk om veel in de winkels te laten proeven, onder meer bij Ekoplaza en Marqt. Juist door die samenwerking met de winkeliers groeit ons merk. We hebben ons van begin af aan op de natuurvoedingssector gefocust, daar willen we in groeien. Verder leveren we aan de foodservice, de keten Holland&Barrett, en een groeiend aantal online retailers."



Voor meer informatie: Karlijn@rudehealth.com, www.rudehealth.com