Aldi Nord en Aldi Süd voegen hun huismerken samen om processen te optimaliseren. Dit geldt ook voor de merken Gutbio en bio. Het biologische assortiment van de discounters wordt nu dan ook uniform op de markt gebracht onder het merk Gutbio, dat een nieuwe uitstraling krijgt.
De verandering heeft vooral gevolgen voor de merknamen en het verpakkingsontwerp. De modernisering van de eigen merken is voor Aldi een consequente stap om zijn marktpositie te versterken, zijn concurrentievermogen veilig te stellen en zijn prijsleiderschap uit te breiden.
Foto: Aldi
Aldi-Bio binnenkort nog goedkoper?
"Door onze private labels te harmoniseren, zorgen we ervoor dat we onze klanten nu en in de toekomst kwaliteit kunnen bieden tegen de beste prijs", zegt Tobias Heinbockel, Managing Director Category Management bij Aldi Nord. Aldi Nord en Aldi Süd realiseerden kostenvoordelen door efficiëntere processen, gezamenlijke verpakkingen en marketingmaatregelen. "Het is een traditie dat Aldi de besparing waar mogelijk aan klanten doorgeeft. We blijven dit trouw", kondigt Simon Gelzer, Managing Director Corporate Buying bij Aldi Süd, aan.
Verandering van recept naar verpakking
Eind 2020 moet het merendeel van de huismerken identiek zijn in het standaardassortiment en in de promotieartikelen. In het kader van het harmonisatieproces willen de twee discounters voor elk product nagaan welke kenmerken kunnen worden overgenomen of waar verbeteringen kunnen worden aangebracht. Dit zal verschillende effecten hebben afhankelijk van de productgroep. "Voor sommige producten kan het zijn dat alleen de verpakking opnieuw wordt ontworpen. Andere segmenten zullen volledig worden herontworpen - nieuwe merkidentiteit, nieuwe variëteiten en in sommige gevallen een geoptimaliseerd recept", vervolgt Gelzer.
Een overzicht van de nieuwe Aldi huismerken is vanaf zaterdag 14 maart beschikbaar op de websites van Aldi Nord en Aldi Süd.
Bron: Aldi / Bio-markt.info