Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Als merk zien we dat de Kleine Keuken overal winnaar is"

Biologische varianten groeien hard in categorie baby- en kindervoeding

De categorie baby- en kindervoeding laat in de eerste 36 weken van 2019 een groei van 1 procent zien ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het gaat dit jaar om een YTD-omzet van 91,6 miljoen euro binnen supermarkten inclusief hard discount. Biologische varianten groeien hard.

Subgroepen binnen deze categorie die het hardst zijn gegroeid in omzet in vergelijking met vorig jaar zijn fruit, koek en melk. "De groei van fruit wordt voornamelijk gedreven door bio-fruit met een omzetgroei van 16 procent", vertelt Eefje Biemans van IRI. Op merkniveau groeit private label het hardst in omzet met maar liefst 27 procent.

Naast fruit is ook de subgroep koek in een stijgende lijn. "Dat komt door de biscuits die populair zijn onder de consument. Biologisch is daarbij ook fors in opkomst. Als merk zien we dat de Kleine Keuken overal winnaar is." 

Klik hier om verder te lezen

Bron: Levensmiddelenkrant

Publicatiedatum: